5 949 läst · 25 svar
6k läst
25 svar
är det rimligt med 142 arbetstimmar?
Vad kom ni överens om?
Byte av lister eller att man skulle använda de gamla listerna?
Vad har man gjort på väggarna tagit ner tapet eller målat på tapet och vad kom ni överens om.
Det skulle kunna vara typ microlit som man ser på väggen under färgen, men jag tycker att det saknas information för att kunna klaga. Timmarna som du frågade om kan nog vara riktiga men kvalitén på arbetet får ju bedömas på vad du beställt.
Det ser lite trist ut kan jag nog hålla med om men sen beror det som sagt på vad du beställt.
Byte av lister eller att man skulle använda de gamla listerna?
Vad har man gjort på väggarna tagit ner tapet eller målat på tapet och vad kom ni överens om.
Det skulle kunna vara typ microlit som man ser på väggen under färgen, men jag tycker att det saknas information för att kunna klaga. Timmarna som du frågade om kan nog vara riktiga men kvalitén på arbetet får ju bedömas på vad du beställt.
Det ser lite trist ut kan jag nog hålla med om men sen beror det som sagt på vad du beställt.
Spacklat och målat över tapet samt använt fiberduk till väggar, listerna var nya men de har satt dit nya igen eftersom de var skadade efter att de hamrat dit dom. Jag håller med om att det är svårt att säga antal timmar. Tack för alla svar
Men detta är väl inte samma ställe som din första bild.
Här ser det ut som nya lister som sitter taskigt monterade....verkar vara en blandning av gammalt och nytt.
Får man fråga om det är en "allt i allo" firma som gjort allt eller är det olika hantverkare för varje sak. Otroligt trist list montering. Men om inte listerna skall målas efter montering blir det nästan alltid tråkigt tycker jag.
Här ser det ut som nya lister som sitter taskigt monterade....verkar vara en blandning av gammalt och nytt.
Får man fråga om det är en "allt i allo" firma som gjort allt eller är det olika hantverkare för varje sak. Otroligt trist list montering. Men om inte listerna skall målas efter montering blir det nästan alltid tråkigt tycker jag.
Jag tycker det låter ganska rimligt. Det hade kanske gått att göra snabbare, men för allt jobbet du har fått utfört så känns väl inte en arbetskostnad på 34' orimlig eller?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Vad jag avsåg (lustigt är kanske fel ord) är att det ser ut som att dörrfodret slutar 3-4 mm ovanför golvytan.Barnrikehuset skrev:
Och sedan har golvsockeln satts så den skall komma i nivå med fodret.
Jag gissar att det ursprungliga golvet var lite tjockare än det nylagda.
Liknande trådar
-
Fönster byte 8 fönster samt 1 altan dörr 170 000 är det rimligt?
Fönster & Dörrar -
Dimensionering av altan, verkar detta rimligt?
Altan & Uteplats -
Är det rimligt att få inköpspris på EL vid installation?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Låter det här rimligt Nibe S1256-18
Värmepumpar -
Är det rimligt med 20.000 för en golvläggare att flytspackla 6 kvm?
Fritidshus