det är svårt att hitta en vit tyg som passar bra till vit fasad. Dom blir aldrig i samma vit nyans och dessutom kommer tyget att smutsas ner snabbare. Bra att du tänkte om ang vitt markis :).
Jag skulle inte sätta en markis på detta fasad med så osymetriskt placerade fönster - blir rörigt enl. min smak. Att den ska sitta bredvid ett skärmtak gör inte saken bättre ( om nu köket ligger bakom det dubbla fönstret) - skärmytor kan få olika lutning och se konstiga ut bredvid varandra.
En persienn eller rullgardin på insidan av fönster skulle passa bättre, tycker jag.
gaia

Redigerat av moderator:
gaia skrev:
det är svårt att hitta en vit tyg som passar bra till vit fasad. Dom blir aldrig i samma vit nyans och dessutom kommer tyget att smutsas ner snabbare. Bra att du tänkte om ang vitt markis :).
Jag skulle inte sätta en markis på detta fasad med så osymetriskt placerade fönster - blir rörigt enl. min smak. Att den ska sitta bredvid ett skärmtak gör inte saken bättre ( om nu köket ligger bakom det dubbla fönstret) - skärmytor kan få olika lutning och se konstiga ut bredvid varandra.
En persienn eller rullgardin på insidan av fönster skulle passa bättre, tycker jag.
gaia
Kan förvisso hålla med dig där... MEN det blir så SJUKT varmt i köket och vid middagstid har vi alltid solen rakt i ögonen. Inte alltid så kul att sitta instängd bakom en persienn och den håller ju inte värmen borta. Nä en markis får det bli. Det finns typ 25 likadana hus som vårat i området och många har satt markis vid köksfönstret och det ser helt ok ut. Ingen annan med vitt hus dock så jag kan inte få nån hint där ang. färgförslag.

Jag tycker det skulle passa med en mörkgrå markis.Skitsnyggt.

Redigerat:
Varning för röd markis! Kan se riktigt grällt ut. Ett tag var det nog lite inne med röda markiser. Resultaten förskräcker..

beror på väl var du bor, jag som bor i ganska nära Järnverket i Oxelösund kan inte köpa vit markis, blir snabbt svart;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.