kul att du gillade väggarna, det var faktiskt största våndan, att hitta något bra till väggarna. Först ville vi ha bara "naturfärgade" plattor, men insåg att det blev alldeles för mycket, man blev "uppäten" av all färg, så då fick det bli vitt, men för att "liva upp det" så blev det med lite slumpmässiga plattor i naturfärg (av märket benetton faktiskt...) och en ljus fog som gör att det inte blir så plottrigt...
Japp, det är klinkers, köpta i Polen för en spottstyver, har för mig att det var ungefär 75 kr/kvm. Det är relativt blanka granitkeramikklinkers med lite struktur på. Vi var tre svenska familjer på färjan på väg hem som hade köpt likadana klinkers. Bor man i södra/östra sverige kan jag verkligen rekommendera en tur till östeuropa för att handla material. Vi köpte 40 kvm av dessa klinkers (har dem i hallen också), fix i massor (man verkar gilla fix i polen, det har räckt till 45 kvm golv och 30 kvm vägg det som skulle räcka till bara golvet), fog till golvet, en elgräsklippare för 300 kronor, samt en massa små och skojiga bra-och-ha-grejer
en knasig fråga men var handlar man? Åker man runt tills man hittar ett byggvaruhus eller hur gör man? (snacka om att känna sig dum) Bor ju inte i södra sverige men om man ändå skulle åka på en liten weekend så kunde man ju passa på att handla också!yens skrev:Japp, det är klinkers, köpta i Polen för en spottstyver, har för mig att det var ungefär 75 kr/kvm. Det är relativt blanka granitkeramikklinkers med lite struktur på. Vi var tre svenska familjer på färjan på väg hem som hade köpt likadana klinkers. Bor man i södra/östra sverige kan jag verkligen rekommendera en tur till östeuropa för att handla material. Vi köpte 40 kvm av dessa klinkers (har dem i hallen också), fix i massor (man verkar gilla fix i polen, det har räckt till 45 kvm golv och 30 kvm vägg det som skulle räcka till bara golvet), fog till golvet, en elgräsklippare för 300 kronor, samt en massa små och skojiga bra-och-ha-grejer
Vi åkte från Karlskrona till Gdynia, och hamnade då i trestadsområdet som ligger där (Gdynia, Gdansk & Sopot). Där ligger sedan minst tre olika byggvaruhus, som heter Praktiker, Castorama och Obi. Vi föredrog Castorama och Obi. Om man åker "medsols" runt området så kommer man nämligen passera: Castorama-Praktiker-Obi-Castorama-Obi. Det innebär att man kan titta först på båda ställena och därefter åka till dem igen och handla. Visst, vissa saker kan vara slut osv, men lite farligt får man ju leva. Runt det sydliga Obi låg ett stort område som hade lite lyxigare kakelbutiker mm oxå men där är det tyvärr lite leveranstid, så det gick bort, även Ikea låg där. Mer info kan man få på sidan: www.e-compass.se (turen vi åkte enligt kartan var alltså 8-2-1-5 och givetvis ett gediget besök på 11:an till sist...)
Liknande trådar
-
Äntligen en gårdsmaskin eller är det nu den personliga konkursen tar vid..
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Skall äntligen köpa hus
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Coola elbilscabbar äntligen på ingång
Laddboxar & Elbilar -
Äntligen ett hus med korrekt prioriterad planlösning….
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Har äntligen lokaliserat röklukten
Byggmaterial & Byggteknik