Visade köparen löpbandet och körde såväl variabla hastigheter som upp/ned och fungerade u a.

Köparen lastar in det i sin bil, ringer efter några timmar och berättar att löpbandet inte fungerar/ löser ut jfb.

Vad är problemet?

Problemet är väl att köparen har en jordfelsbrytare...🤔

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Problemet är väl att köparen har en jordfelsbrytare...🤔
Jo det är ju givet, men det har ju jag med. Kan jfb ha olika känslighet?

Köparen kan ju ha andra grejer som läcker lite mer än du har och bandet var droppen som fick jfb att gå över gränsen.

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Köparen kan ju ha andra grejer som läcker lite mer än du har och bandet var droppen som fick jfb att gå över gränsen.
Ok, skulle kunna vara. Annars svårt se hur den från ena timmen och kort bilresa till den andra går från fullt fungerande till kortslutning. Måste ju vara kombinationen om han inte råkat skruva i en kabel vid hopsättningen.

B Bjos skrev:
Visade köparen löpbandet och körde såväl variabla hastigheter som upp/ned och fungerade u a.

Köparen lastar in det i sin bil, ringer efter några timmar och berättar att löpbandet inte fungerar/ löser ut jfb.

Vad är problemet?
Har du jfb hemma?

Be köparen vända på sticlproppen.

B Bjos skrev:
Ok, skulle kunna vara. Annars svårt se hur den från ena timmen och kort bilresa till den andra går från fullt fungerande till kortslutning. Måste ju vara kombinationen om han inte råkat skruva i en kabel vid hopsättningen.
J J-banan skrev:
Har du jfb hemma?
Jo som sagt jag har jfb. Inga som helst problem vid uppstarten hos mig.

B Bjos skrev:
Skulle den nu smått hotfulle köparen ringa ännu en gång får jag väl föreslå att han provar byta kontakt eller att sätta en portabel jfb mellan.

B Bjos skrev:
Skulle den nu smått hotfulle köparen ringa ännu en gång får jag väl föreslå att han provar byta kontakt eller att sätta en portabel jfb mellan.
Eller som föreslogs nyss, vända fas och nolla

B Bjos skrev:
Den kan ha blivit skadad under frakt. Eller så läcker den lite ström, kanske inte tillräckligt för att lösa ut din jfb men tillräckligt för att lösa ut hans om han har fler prylar som läcker och tillslut löser ut. Ni lär iallafall ha 30mA personskydd hemma

B Bjos skrev:
Portabel jfb emellan löser ingenting, det blir bara en jfb efter den andra. Den första kommer ändå lösa ut innan den andra

J J-banan skrev:
Den kan ha blivit skadad under frakt. Eller så läcker den lite ström, kanske inte tillräckligt för att lösa ut din jfb men tillräckligt för att lösa ut hans om han har fler prylar som läcker och tillslut löser ut. Ni lär iallafall ha 30mA personskydd
J J-banan skrev:
Portabel jfb emellan löser ingenting, det blir bara en jfb efter den andra. Den första kommer ändå lösa ut innan den andra
Yes, så klart….!

Väldigt kort bilfärd, men visst, och där sitter en kabel vid ena benet som kan ha skadats när två av tre bultar skulle dras fast. Fast jag lutar mer åt läckage-hypotesen.

B Bjos skrev:
Väldigt kort bilfärd, men visst, och där sitter en kabel vid ena benet som kan ha skadats när två av tre bultar skulle dras fast. Fast jag lutar mer åt läckage-hypotesen.
Jag tror på skada på kabel

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.