N Novve skrev:
Jag tittar också på olika värmepumpsberedare och är lite orolig för ljudnivån. Är din uppfattning att Indolen är bullrig?
Inte bullrig direkt men den låter endel om man är i samma rum som den när den jobbar hårt. Kanske kan ljudisolera ventilationsröret där luften trycks ut.Skickar en film

• Gilla
Novve
  • Laddar…
C cleverbot skrev:
Inte bullrig direkt men den låter endel om man är i samma rum som den när den jobbar hårt. Kanske kan ljudisolera ventilationsröret där luften trycks ut.Skickar en film
Hur har du gjort med tilluften till den? Går det att dra ett tillluftsrör genom väggen så att den värmeväxlar uteluften istället för redan uppvärmd rumsluft?

E Einh skrev:
Hur har du gjort med tilluften till den? Går det att dra ett tillluftsrör genom väggen så att den värmeväxlar uteluften istället för redan uppvärmd rumsluft?
Den tar värmen från rummet den är i. Går att dra tilluftsrör till annat rum men skulle nog inte dra ut det. Har för mig att den ska kunna jobba i -15grader men är inte säker. Indol är duktiga på att svara på frågor snabbt via mejl på deras hemsida.
Upplever inte att Ecoheat snor mycket värme men jag har en halvöppen kattlucka i samma rum så det är alltid lite kyligt i det rummet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.