2 501 läst · 22 svar
3k läst
22 svar
Ändrad regelverk BKR under bygget
Finns väl inte regler som säger att man inte får använda osb bakom gips / våtrumsskiva
Tvärt om så säger/sa BKR att man inte har synpunkter på vad man har bakom (är några år sen nu så möjligt att man ändrat)
Är dina innerdörrar monterade? Är det klart runt fönster? Där ser man enklast om det sitter både gips och osb
Tvärt om så säger/sa BKR att man inte har synpunkter på vad man har bakom (är några år sen nu så möjligt att man ändrat)
Är dina innerdörrar monterade? Är det klart runt fönster? Där ser man enklast om det sitter både gips och osb
Branchreglerna som ska följas är de som gäller vid bygget. Men i allmänhet går de omlott vid ändringar. Det som står i avtalat borde ju gälla om man inte är överens om att frångå det.
Det ska inte vara någon fukt i eller bakom gipsen, då möglar den snabbt. Så motiveringen att OSB inte har tillräcklig densitet kan inte stämma. Jag tror inte att den suger mer än plywood.
Det ska inte vara någon fukt i eller bakom gipsen, då möglar den snabbt. Så motiveringen att OSB inte har tillräcklig densitet kan inte stämma. Jag tror inte att den suger mer än plywood.
Det var en gissning men jag håller med dig - plywood kommer också mögla med tiden.D Daniel 109 skrev:Branchreglerna som ska följas är de som gäller vid bygget. Men i allmänhet går de omlott vid ändringar. Det som står i avtalat borde ju gälla om man inte är överens om att frångå det.
Vi har bott i huset i över två år så allt är monterat.nino skrev:Finns väl inte regler som säger att man inte får använda osb bakom gips / våtrumsskiva
Liknande trådar
-
Hur fästa stolpe på regelverk på bästa sätt?
Altan & Uteplats -
Dagens räntebesked: Styrräntan oförändrad
Artikelkommentarer -
Hjälp med regelverk och dimensionering för trädäck
Altan & Uteplats -
Vad bygga först? Tak eller golv. Bygger till vår friggebod och stommen/regelverk är klart nu. Så: Ska jag lägga takspånt eller underlagsgolv först?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Oförändrad styrränta men snart väntas en sänkning
Artikelkommentarer