2 645 läst · 19 svar
3k läst
19 svar
Ändrad användning - till restaurang
Jag har specificerat vad jag önskade handlingar för. Att det sedan kan vara olika beroende på fall och t.ex. handläggare är som det är. Handlingar gällande ändrad användning av lokal (och helst då ändring till restaurang) är tydligt specificerat i trådstarten. Något annat efterfrågades inte och behövs inte heller. Hade man sådana dokument var man välkommen att dela med sig.Fairlane skrev:
Redigerat:
Jag har erfarenhet från att starta, driva, bygga och ändra verksamhet på butikslokal till just restaurang. Dessutom jobbat kommunalt, så jag har kanske både erfarenhet och kunskap att dela med mig av. Fast om jag ska lägga min tid gratis på det så vill jag ha ut något. Som t ex att få ta del av dina tankar, planer och drömmar om vad du vill starta för ställe. Lite sådär lagom med info så att jag får något trevligt att tänka på så här på en söndagskväll. Jämför med att råka hamna bredvid någon på flyget som är pratsam - känns det att det finns intresse för ”ge och ta” brukar det bli riktigt trevligt.
Det enda jag vet nu är att du frågat ett antal olika kommuner, så du har troligen inget konkret att utgå ifrån. Sedan vill du inte säga något om vad du tänkt servera, eller lite närmare vilken typ av lokal du vill använda, eller faktiskt något alls som skulle kunna locka mig att hjälpa dig. Jo, en sak till vet vi - att du utgår ifrån att sakkunniga inom området tar bra betalt och dessutom saltar fakturorna.
Lycka till.
Det enda jag vet nu är att du frågat ett antal olika kommuner, så du har troligen inget konkret att utgå ifrån. Sedan vill du inte säga något om vad du tänkt servera, eller lite närmare vilken typ av lokal du vill använda, eller faktiskt något alls som skulle kunna locka mig att hjälpa dig. Jo, en sak till vet vi - att du utgår ifrån att sakkunniga inom området tar bra betalt och dessutom saltar fakturorna.
Lycka till.
Tack och lov så efterfrågade jag inte din åtråvärda kunskap. Däremot önskades dokument men de har jag förstått att det får jag inte här.Hep skrev:Jag har erfarenhet från att starta, driva, bygga och ändra verksamhet på butikslokal till just restaurang. Dessutom jobbat kommunalt, så jag har kanske både erfarenhet och kunskap att dela med mig av. Fast om jag ska lägga min tid gratis på det så vill jag ha ut något. Som t ex att få ta del av dina tankar, planer och drömmar om vad du vill starta för ställe. Lite sådär lagom med info så att jag får något trevligt att tänka på så här på en söndagskväll. Jämför med att råka hamna bredvid någon på flyget som är pratsam - känns det att det finns intresse för ”ge och ta” brukar det bli riktigt trevligt.
Lycka till.
Nope. Jag har nog de flesta underlagen kvar kvar, men tänker inte gå ut i förrådet och leta med tanke på ditt bemötande. Du ska få ett gratistips av mig som du varken bett om, eller kommer uppskatta. Fast du kommer läsa det ändå och då hoppas jag att åtminstone en liten liten del av det fastnar någonstans.rest2122 skrev:
Startar man en restaurang har man oftast en bild i huvudet av att man kommer ha precis den miljö, den meny och det bemötande som kunderna helst av allt vill ha. Såklart de vill det - man har ju byggt stället precis som man själv vill ha det. Tyvärr kommer det komma en hel del kunder som har en annan bild av hur de vill ha saker och ting. Det jobbiga är att de kommer säga det till dig. De kommer fråga efter saker som inte finns på menyn. De kommer fråga efter ketchup till din perfekta mat. De kommer salta innan de smakat. De kommer att kommentera priserna och en massa annat jobbigt. Trots att de gör alla de där irriterande sakerna, så är det de som avgör om din restaurang kommer gå bra eller inte. Det som avgör (håll i fig, för nu kommer det) om de vill komma tillbaka eller om de vänder stället ryggen är till rätt stor del beroende på hur du bemöter deras lite jobbiga och irriterande beteende. Om du bemöter dem extra dåligt eller extra bra kommer de berätta det för andra och nu när alla vill vara krogrecensenter i sociala medier så är det ganska många som tar del av deras åsikter.
Som sagt - lycka till.