Hej!
Jag kom på att jag hade ett gammalt 3-fasuttag. Tänkte om jag skulle kunna använda det till något? Hittade även en låda med lite skarvkontakter, lite halvtrasigt men ändå...
Jag kom på att jag hade ett gammalt 3-fasuttag. Tänkte om jag skulle kunna använda det till något? Hittade även en låda med lite skarvkontakter, lite halvtrasigt men ändå...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Är det fullkopplat med framdragen jord, nolla och tre faser är mitt tips att byta till ett CEE 316.
Ok, jag ska inte dra ut på detta mer. Jag är mycket medveten om dessa kontaktdon och hade tänkt att posta detta igår, men hann inte.
Jag ska använda dessa i mitt privata museum, bakom lås och bom (ej inkopplade )
Sorry, och april, april...
Jag ska använda dessa i mitt privata museum, bakom lås och bom (ej inkopplade )
Logga in
Skapa konto
Sorry, och april, april...
Väldigt imponerande att de första svaren om olämpligheten i att använda dessa kontaktdon endast kom ett par minuter efter att jag skapade tråden
Medlem
· Södermanland
· 575 inlägg
I mitt jobb så träffar jag tyvärr på dessa fortfarande, mest i gamla källare och privatgarage. En del vill inte att jag byter eller plockar bort. Då brukar jag tacka nej till att t.ex byta den där centralen som var tänkt.
För någon jävla ordning måste det i alla fall vara mer jag lämnar.
För någon jävla ordning måste det i alla fall vara mer jag lämnar.
Jag springer på dem ibland hos vänner som t.ex. köper hus för första gången. Informerar dem ordentligt om att det inte ska användas och erbjuder mig att koppla ur, eller byta.
Kontaktblecken för jord är en svag punkt redan från början.
Och det blir inte bättre när man enkelt kan fasvända dom 3-poliga stickpropparna genom att slipa bort styrningen så att den går att vända hur som helst.
Och ful-nollar man via jorden (vilket inte är ovanligt) då så blir det en direkt dödlig kombination om dålig kontakt uppstår.
Och det blir inte bättre när man enkelt kan fasvända dom 3-poliga stickpropparna genom att slipa bort styrningen så att den går att vända hur som helst.
Och ful-nollar man via jorden (vilket inte är ovanligt) då så blir det en direkt dödlig kombination om dålig kontakt uppstår.