5 142 läst · 20 svar
5k läst
20 svar
Äkta Lilla Åland eller inte - Carl Malmsten
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 719 inlägg
Ser ändå misstänkt äkta ut. Frågan är om de är så gamla att designen inte har ”satt sig” än. Jag skulle maila till Stolab och fråga.
Ah tack!C Cpunk skrev:
Jag vet inte ens vad som menas med knäck riktigt. Enda jag vet om knäck är att jag äter det till jul
Mm kontakta stolab kan man ju göra faktiskt, de värsta som kan hända är ju att de inte svarar
Mitt mail hamnade hos VDn på STOLAB. Passar på att tacka honom här också!
Och tack för alla kommentarer i tråden och för tipset att kontakta STOLAB
Först från en anställd
Tack för ditt mail!
Lilla Åland började brännstämplas i mitten på 80-talet så innan dess finns inga stämplar på dom.
Jag kunde inte se bilderna utan att logga in, men kunde läsa lite på kommentarerna.
Om du har bild får du gärna bifoga dom i detta mailet så kan vi titta på dom.
Sen
Ser absolut ut som Lilla Åland. Säkert upp mot 60 år gamla.
Har inte läst kommentarerna. Men, på den tiden var alla stolarna inte likadana eller lika exakta som idag. Många moment gjordes för hand och ibland tog man nog det materialet som fanns.
Allt gott!
Martin Johansson
VD
Stolab Möbel AB
Och tack för alla kommentarer i tråden och för tipset att kontakta STOLAB
Först från en anställd
Tack för ditt mail!
Lilla Åland började brännstämplas i mitten på 80-talet så innan dess finns inga stämplar på dom.
Jag kunde inte se bilderna utan att logga in, men kunde läsa lite på kommentarerna.
Om du har bild får du gärna bifoga dom i detta mailet så kan vi titta på dom.
Sen
Ser absolut ut som Lilla Åland. Säkert upp mot 60 år gamla.
Har inte läst kommentarerna. Men, på den tiden var alla stolarna inte likadana eller lika exakta som idag. Många moment gjordes för hand och ibland tog man nog det materialet som fanns.
Allt gott!
Martin Johansson
VD
Stolab Möbel AB