Finns de som vill kalla det utslag men den termen används ju till en hel del och jag tycker den är missvisande i detta fallet.

Man skulle juh nästa behöva köpa en, sen har man mall att fräsa efter. Ryggstödet gilla jag inte, men det går juh att modifiera. Bara köpa mdf kostar väl mer, eller?

http://www.jula.se/verandastol-790070

Men julas stol är inte alls snygg så att använda den som mall skulle inte jag iallafall göra.

Men det är nog kostnadseffektivare att köpa den och använda som mall än mdf.

Pär H

Pär

Nää, snygg är den inte, var juh som det jag mena att man tar det man gillar.
T.ex. benställning, jag vill inte ha den så låg som bilderna visar i den här tråden.
Man måste juh bygga den så den "passar" om några år åxå... :):)
Fotpallen passar väl inte så bra till den lägre modellen heller.

någon som skulle kunna vara snäll o skicka över ritning (pdfen), verkar inte finnas kvar på colorama

Jag har skickat över ritningen till dig nu, hoppas det var rätt fil, sitter på jobbet och har inte tillgång till rätt dator.

Byggde stolen för åtta år sedan efter att ha hittat en ritning på internet. Det var ganska många timmars jobb eftersom jag bara hade några handmaskiner, men jag fick låna en rikt- och planhyvel för att få brädorna i rätt dimension. Ett misstag var att inte lacka kvistarna vilket fick till följd att man såg alla kvistar genom färgen. I vintras fick den ny färg och jag passade också på att göra en fotpall så nu är den ännu skönare att sitta i.

• Adirondack2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Adirondack1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BstromA
  • Laddar…
Tjusig! d^_^b

Tack!

Riktigt snyggt amatörsmurf! Vilken färg målade du med?

Thomas59
Det skålade ryggstödet på stolar som byggs efter tex Coloramaritningen gör en enorm skillnad.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.