6 504 läst · 19 svar
7k läst
19 svar
60-tals 3:a , Renovering
Köket
Köksbänken revs ut dels för att den var gammal och för att skåpet under vasken luktade illa.
Ut med gammalt och måla...
In med nytt.. golv, IKEA och el.
Jag valde IKEA stommar med lådor då de är så mycket bekvämare med lådor än skåp och IKEA finns tillgängligt. Då IKEA inte har "60-tals" fronter till sina stommar har vi själva tillverkat och målat lådfronterna på bilderna. De imiterar och matchar de originalköksluckor som jag fick av grannen.
Mera måla och diskbänk. Tyvärr gick det inte att återanvända den gamla Virrvarr-bänkskivan med teak kant, den byttes mot en IKEA skiva som närmast hedrade originalet.
De gamla hurtsarna på den lilla bänken byttes ut mot två IKEA stommar som passade perfekt in men högskåpen och överskåpen är original. Vi har också hunnit med att tapetsera sittdelen i köket sedan bilderna togs för drygt 3 år sedan.
Slutligen blev det bra, men inte klart. Klart blir det nog inte förens jag säljer om 5-10 år sådär..
Köksbänken revs ut dels för att den var gammal och för att skåpet under vasken luktade illa.
Ut med gammalt och måla...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
In med nytt.. golv, IKEA och el.
Jag valde IKEA stommar med lådor då de är så mycket bekvämare med lådor än skåp och IKEA finns tillgängligt. Då IKEA inte har "60-tals" fronter till sina stommar har vi själva tillverkat och målat lådfronterna på bilderna. De imiterar och matchar de originalköksluckor som jag fick av grannen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mera måla och diskbänk. Tyvärr gick det inte att återanvända den gamla Virrvarr-bänkskivan med teak kant, den byttes mot en IKEA skiva som närmast hedrade originalet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
De gamla hurtsarna på den lilla bänken byttes ut mot två IKEA stommar som passade perfekt in men högskåpen och överskåpen är original. Vi har också hunnit med att tapetsera sittdelen i köket sedan bilderna togs för drygt 3 år sedan.
Logga in
Skapa konto
Slutligen blev det bra, men inte klart. Klart blir det nog inte förens jag säljer om 5-10 år sådär..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vilken tur, grattis!E ex007 skrev:Ibland skall man ha lite tur, stod och gjorde rent taket när jag hörde ett bekant surrande från en tigersåg. Gick ut och träffade en nyinflyttad granne som rev köket.
Vips så hade jag ett gäng snygga orginalluckor!
[bild]
Hel dörr för städskåp, och övre halvan på skafferit. På bilden.
[bild]
Skjutdörrarna till överskåpen.
[bild]
Mäklarbild som referens.
Diskbänken planerar jag att riva och byta ut mot stommar från Ikea dels för att få en rimlig arbetshöjd samt få bättre förvaringslösningar.