Ja, det blev klart.. Jag ska lägga upp några bilder ASAP.

Köket

Köksbänken revs ut dels för att den var gammal och för att skåpet under vasken luktade illa.
Ut med gammalt och måla...
Kök under renovering med demonterade lådor/skåp, hängande ledningar och vitvaror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rivet köksgolv med gammalt avloppsrör och synlig betong, tecken på renovering pågår.
Skapa konto
Kök under renovering med demonterade lådor/skåp, hängande ledningar och vitvaror.
Skapa konto

In med nytt.. golv, IKEA och el.
Jag valde IKEA stommar med lådor då de är så mycket bekvämare med lådor än skåp och IKEA finns tillgängligt. Då IKEA inte har "60-tals" fronter till sina stommar har vi själva tillverkat och målat lådfronterna på bilderna. De imiterar och matchar de originalköksluckor som jag fick av grannen.

Renoveringsarbete i kök med delvis lagda schackrutiga golvplattor och byggmaterial runtomkring.
Skapa konto
Renoveringsprocess i kök med osammanbyggda IKEA köksstommar och en inbyggnadsugn.
Skapa konto
Renoveringsarbete i kök med halvt bortmonterat kakel och synligt rörarbete.
Skapa konto

Mera måla och diskbänk. Tyvärr gick det inte att återanvända den gamla Virrvarr-bänkskivan med teak kant, den byttes mot en IKEA skiva som närmast hedrade originalet.

Två burkar med färgprov på en nyligen målad kökslåda i blått med en teak-träkant.
Skapa konto
Renoveringsarbete i kök med IKEA köksstommar, bänkskiva och ny diskho under installation.
Skapa konto

De gamla hurtsarna på den lilla bänken byttes ut mot två IKEA stommar som passade perfekt in men högskåpen och överskåpen är original. Vi har också hunnit med att tapetsera sittdelen i köket sedan bilderna togs för drygt 3 år sedan.

Renoverat kök med nyinstallerade IKEA kökslådor och ugn, på ett svartvitt rutigt golv.
Skapa konto

Slutligen blev det bra, men inte klart. Klart blir det nog inte förens jag säljer om 5-10 år sådär..

Köksbänk med hemmagjorda lådfronter som matchar 60-talsstil, med en tallrik med äpplen, en vattenkokare och en brödrost.
Skapa konto
Renoverat kök med vita kakelplattor, rostfri diskho och teakträdetaljer.
Skapa konto
Renoverat kök med ljusgrå hemmagjorda lådfronter, vita väggar, träskärbrädor och en brödrost på köksbänken.
Skapa konto

• Renoveringsarbeten i kök med borttagen köksbänk, vitvaror, öppna skåp och synliga elledningar.
    Skapa konto
  • Renoverat kök med vita DIY-lådfronter, svartvit schackrutigt golv och avtagen bänkskiva.
    Skapa konto
  • Renoverat kök med vita kakelväggar, IKEA stommar och egentillverkade lådfronter som matchar originalköksluckor.
    Skapa konto
  • Gilla
Maryia och 5 till
  • Laddar…
RoTe
Läckert!!

E ex007 skrev:
Ibland skall man ha lite tur, stod och gjorde rent taket när jag hörde ett bekant surrande från en tigersåg. Gick ut och träffade en nyinflyttad granne som rev köket.

Vips så hade jag ett gäng snygga orginalluckor!

[bild]
Hel dörr för städskåp, och övre halvan på skafferit. På bilden.

[bild]
Skjutdörrarna till överskåpen.

[bild]
Mäklarbild som referens.

Diskbänken planerar jag att riva och byta ut mot stommar från Ikea dels för att få en rimlig arbetshöjd samt få bättre förvaringslösningar.
Vilken tur, grattis!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.