T t.umo skrev:
Problemet löst. Det var ett misstag i det hela. Alla glada nöjda
Vad bra!
Men väldigt lite förklarat på en rejäl tråd med många som engagerat sig. Berätta gärna lite mer.

Undra om dom chansar och bara slänger iväg en massa saltade fakturor, många lär ju gå igenom.

D Dan_j skrev:
Undra om dom chansar och bara slänger iväg en massa saltade fakturor, många lär ju gå igenom.
Så lär det vara . En så enkel faktura klarar man.

T
Under stundens irritation skrev jag lite kortfattat men nu i efterhand kanske det blev bäst så, no hard feelings.
M Metafor skrev:
Vad bra!
Men väldigt lite förklarat på en rejäl tråd med många som engagerat sig. Berätta gärna lite mer.

Jan Landebro
Galet dyrt! anmäl detta företag till konsumentverkets och publicera namnet på företaget på detta forum så inte andra blir lurade. Jag betalade ca 6100 Sek för utsättning av tomten och en grovutsättning av hus komplementbyggnad och en nybyggnadskarta till Metria i Kalmar.

Redigerat av moderator:
  • Arg
Zodde
  • Laddar…
Jan Landebro Jan Landebro skrev:
Galet dyrt! anmäl detta företag till konsumentverkets och publicera namnet på företaget på detta forum så inte andra blir lurade. Jag betalade ca 6100 Sek för utsättning av tomten och en grovutsättning av hus komplementbyggnad och en nybyggnadskarta till Metria i Kalmar.
Ska man svara i en tråd med flertalet svar bör man i alla fall läsa de första och sista, men helst hela tråden.

• Gilla
AndersOhrt och 10 till
  • Laddar…
Jan Landebro
C C.Lundin skrev:
Ska man svara i en tråd med flertalet svar bör man i alla fall läsa de första och sista, men helst hela tråden.
Många betalar idiotfakturor, det har även jag gjort

• Gilla
leffe-e
  • Laddar…
C C.Lundin skrev:
Vad har läsa hela tråden heller ej med saken att göra?
Frågan om att det var en kraftig saltat räkning är ju fortfarande densamma!
Den stora frågan är dock om det var saltat av misstag heller helt medvetet under förhoppningen att få extremt bra betalt?
Min gissning är att det var troligen en helt medveten saltning som dom hade behållt alla pengar från om kunden betalt den, men om kunden märkte/frågade om det backa fort som fan med misstag som bortförklaring.

Med andra ord så är det i mitt tycke rätt viktigt att sprida företags namnet så inte andra blir blåsta, vilket dom troligen kommer fortsätta med om det inte börjar komma lite trådar/inlägg på forum/etc.

• Gilla
Pen och 4 till
  • Laddar…
G grizzly666 skrev:
Den stora frågan är dock om det var saltat av misstag heller helt medvetet under förhoppningen att få extremt bra betalt?
Min gissning är att det var troligen en helt medveten saltning som dom hade behållt alla pengar från om kunden betalt den, men om kunden märkte/frågade om det backa fort som fan med misstag som bortförklaring.

Med andra ord så är det i mitt tycke rätt viktigt att sprida företags namnet så inte andra blir blåsta, vilket dom troligen kommer fortsätta med om det inte börjar komma lite trådar/inlägg på forum/etc.
För att hans inlägg var helt meningslöst eftersom hela frågeställningen och fakturan har löst sig.

• Gilla
Ulf Peter
  • Laddar…
lärjungen
G grizzly666 skrev:

Eller så var det ett helt ärligt misstag och man riskerar att ge ett annars schysst företag dålig publicitet genom att outa det.

Däremot skulle lite mer info om vad som gått snett kunna ge mer klarhet i saken. Nu vet vi bara att det skett ett misstag, inget mer än så.

• Gilla
EvertL
  • Laddar…
Jan Landebro

Redigerat av moderator:
Min gissning är att det skulle vara 2.8timmar och inte 28tim? Då är det kanske lite mer rimligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.