36 685 läst · 41 svar
37k läst
41 svar
51 000 KR FÖR UTSÄTTAREN? Va fan
Galet dyrt! anmäl detta företag till konsumentverkets och publicera namnet på företaget på detta forum så inte andra blir lurade. Jag betalade ca 6100 Sek för utsättning av tomten och en grovutsättning av hus komplementbyggnad och en nybyggnadskarta till Metria i Kalmar.
Redigerat av moderator:
Ska man svara i en tråd med flertalet svar bör man i alla fall läsa de första och sista, men helst hela tråden.Jan Landebro skrev:
Vad har läsa hela tråden heller ej med saken att göra?C C.Lundin skrev:
Frågan om att det var en kraftig saltat räkning är ju fortfarande densamma!
Den stora frågan är dock om det var saltat av misstag heller helt medvetet under förhoppningen att få extremt bra betalt?
Min gissning är att det var troligen en helt medveten saltning som dom hade behållt alla pengar från om kunden betalt den, men om kunden märkte/frågade om det backa fort som fan med misstag som bortförklaring.
Med andra ord så är det i mitt tycke rätt viktigt att sprida företags namnet så inte andra blir blåsta, vilket dom troligen kommer fortsätta med om det inte börjar komma lite trådar/inlägg på forum/etc.
För att hans inlägg var helt meningslöst eftersom hela frågeställningen och fakturan har löst sig.G grizzly666 skrev:Vad har läsa hela tråden heller ej med saken att göra?
Den stora frågan är dock om det var saltat av misstag heller helt medvetet under förhoppningen att få extremt bra betalt?
Min gissning är att det var troligen en helt medveten saltning som dom hade behållt alla pengar från om kunden betalt den, men om kunden märkte/frågade om det backa fort som fan med misstag som bortförklaring.
Med andra ord så är det i mitt tycke rätt viktigt att sprida företags namnet så inte andra blir blåsta, vilket dom troligen kommer fortsätta med om det inte börjar komma lite trådar/inlägg på forum/etc.
Eller så var det ett helt ärligt misstag och man riskerar att ge ett annars schysst företag dålig publicitet genom att outa det.G grizzly666 skrev:Vad har läsa hela tråden heller ej med saken att göra?
Däremot skulle lite mer info om vad som gått snett kunna ge mer klarhet i saken. Nu vet vi bara att det skett ett misstag, inget mer än så.
Galet dyrt! anmäl detta företag till konsumentverkets och publicera namnet på företaget på detta forum så inte andra blir lurade. Jag betalade ca 6100 Sek för utsättning av tomten och en grovutsättning av hus komplementbyggnad och en nybyggnadskarta till Metria i Kalmar.
Redigerat av moderator:
Min gissning är att det skulle vara 2.8timmar och inte 28tim? Då är det kanske lite mer rimligt.
Liknande trådar
-
4000 kr/löpmeter för avloppsläggning, rimligt?
Grund & Markarbeten -
140.000 kr för byta papp & råspont på garagetak rimligt?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Grävde poolen själv efter att ha fått offert på 800 000 kr
Artikelkommentarer -
Nordea ska ersätta offer för bankbedrägeri med 218000 kr - annars hamnar de på Svarta listan
Artikelkommentarer -
50 000 kr i skadestånd efter infekterad grannfejd
Artikelkommentarer