Den enda lilla anmärkningen jag har: Synd att liste på bastudörren inte livar med de andra. Oavsett det; Skitsnyggt(y)
 
A andthe skrev:
Den enda lilla anmärkningen jag har: Synd att liste på bastudörren inte livar med de andra. Oavsett det; Skitsnyggt(y)
Jag går också och irriterar mig lite på det, tänkte att jag ska se om irritationen släpper innan jag funderar på att fixa.
 
  • Gilla
andthe
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Kan du lista de olika materialen i golv och väggar? Var har du fuktspärr?
Jag har bara traditionell fuktspärr i dusch-väggarna, Lip folie, annars så litar jag på primern + epoxin i Terrazzogolvet som kanske tom lite bättre än traditionell fuktspärr.

Väggarna är original lättbetong från 50-talet med ett lager gipsputs för utjämning. Färgen är kalkfärg från Jotun.

Och nej, ingen ville ge mig något kvalitetsdokument :)
 
Ser jätte kul ! Fråga om har du strukit en skyddande produkt över kalkfärgen?
mvh
 
M Mattikoleman skrev:
Ser jätte kul ! Fråga om har du strukit en skyddande produkt över kalkfärgen?
mvh
Nix. Avvaktar lite med det, tänker att jag först kladdar på mer färg om det blir stänkmärken jag stör mig på.
 
  • Gilla
svuntrik
  • Laddar…
Då har du varit lite modig då, det gillar vi.
 
M -MH- skrev:
Då har du varit lite modig då, det gillar vi.
Det vet jag inte. Epoxigolv är ju 100% vattentätt och all omgivande material är sten/betong.
Var ligger de stora riskerna?
 
Dom som skriver BKR och annat tjafs , förmodligen släktingar med dom som skrev bibeln, verkar tro att det går att få vattenskada 2 meter upp på en vägg av cement 5 meter från en vattenledning eller dusch. Jag är inte troende…
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Färdigbyggd bastuinteriör med träbänkar och stenfylld bastuugn, upplyst i dunkelt ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stänger den här tråden med två bilder på den färdiga bastun ⛩

Interiör av en bastu med träbänkar, upplyst rund båge och stenbehållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 15 till
  • Laddar…
Läckert! Snyggt jobbat! Gillar speciellt detaljen med avrundningen på laven. Kunde gjort mycket enklare men detta är elegant! Happy sauna
 
Tack! Dock inte superknepigt då jag använt färdigsnickrade lavar ☺️
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Fint! Vart köpte du lavarna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.