Tänkte dela med mig av pågående projekt att omvandla ett garage från 50-talet till ett badrum. Rummet har av tidigare ägare konverterats till gillestuga på 80-talet. Vi har bara använt rummet som förvaring hittills.
Utgångsläge: träreglar på oisolerad platta, tydlig lukt av mögel. Avlopp under plattan, varm och kallvatten finns indragen. Ca 16 kvm.
Målbild: Fogfritt golv, vattenburen golvvärme, dusch, bastu, allmän zen känsla. första bastun värms hösten 2021
Gästtoalett finns i närheten, så zen-känslan behöver inte störas av i badrummet.
Jag identifierade rummet som ett bra badrum när vi köpte huset, men för att nå detta stadium har jag;
1. Byggt ett nytt fristående garage
2. Konverterat husets andra inbyggda garage till boyta
Tog sin lilla tid med andra distraktionsmoment, men men nu är det dags
Översikt av planerade aktiviteter
Utgångsläge: träreglar på oisolerad platta, tydlig lukt av mögel. Avlopp under plattan, varm och kallvatten finns indragen. Ca 16 kvm.
Målbild: Fogfritt golv, vattenburen golvvärme, dusch, bastu, allmän zen känsla. första bastun värms hösten 2021
Gästtoalett finns i närheten, så zen-känslan behöver inte störas av i badrummet.
Jag identifierade rummet som ett bra badrum när vi köpte huset, men för att nå detta stadium har jag;
1. Byggt ett nytt fristående garage
2. Konverterat husets andra inbyggda garage till boyta
Tog sin lilla tid med andra distraktionsmoment, men men nu är det dags
Översikt av planerade aktiviteter
- Rivning och utgrävning (proffs + själv)
- Avlopp (proffs)
- Isolering & golvvärme (proffs)
- Gjutning (proffs)
- Lecavägg (själv)
- Vatten & El fräsning (själv)
- Minishunt och vatteninkoppling (proffs)
- Grovspackling (proffs)
- Duschvägg (själv)
- Bastuisolering (själv)
- Terrazzo golv (proffs)
- Kakling av dusch (proffs)
- Målning (proffs)
- El (proffs)
- Bastubygge (själv)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjusigt men jag hade nog fixat en toa i relaxen, vid lite festligare relaxande så finns det en överhängande risk för toabesök och då är det väl trist om man måste gå blöt igenom huset, alternativen blir då att pinka i trädgård/dusch/pool...
Gammal platta bortbilad och utgrävning samt friläggning av avloppsrör.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto