På konsumentens sida
· 3 141 inlägg
Quiz: Kan du fälla träd? https://www.byggahus.se/quiz/234-kan-du-falla-trad
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 527 inlägg
9/10, och då har jag aldrig använt en motorsåg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 24 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 38 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Hoppsan! Nu blev jag förvånad, och chansade inte något
Hoppsan! Nu blev jag förvånad, och chansade inte något
Medlem
· Sverige
· 5 379 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 37 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Hade blivit förvånad över annat resultat som professionell huggare en tid i ungdomen och ägare av litet skog numera. De verkligt luriga sakerna går inte att ställa textfrågor på, det handlar om känsla för fysik och dynamiska förlopp, riskbedömning, veta när man ska avstå eller begära hjälp.
Hade blivit förvånad över annat resultat som professionell huggare en tid i ungdomen och ägare av litet skog numera. De verkligt luriga sakerna går inte att ställa textfrågor på, det handlar om känsla för fysik och dynamiska förlopp, riskbedömning, veta när man ska avstå eller begära hjälp.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 59 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Som skogsägare skulle jag skämmas om jag missade detta. Jag tyckte att riktskäret var en aning för stort på en av bilderna, men det kan vara vinkeln på bilden. Det borde ha funnits en fråga om säkra hörnet eller användning av kilar.
Som skogsägare skulle jag skämmas om jag missade detta. Jag tyckte att riktskäret var en aning för stort på en av bilderna, men det kan vara vinkeln på bilden. Det borde ha funnits en fråga om säkra hörnet eller användning av kilar.
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 45 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 80 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Vilken tur att man kommit ihåg, det man pluggat på innan man " småjobbat" i skogen och på fritidshustomten.
Vilken tur att man kommit ihåg, det man pluggat på innan man " småjobbat" i skogen och på fritidshustomten.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 81 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
inte bör ha varselkläder, utan MÅSTE ha enligt lag.
16 år gäller vid utbildning av såg..
Kan inte fälla ensam om andra står bredvid och kan inte utbilda sig om man inte får köra ensam.. Så inom branschen säger man alltid 16 år under utbildning.. luring..
vidare.. 2 personer får fälla samma träd men det är bara en som får såga. den andra får deltaga vid fällningen men båda måste isåfall ha behörighet för sågen..
inte bör ha varselkläder, utan MÅSTE ha enligt lag.
16 år gäller vid utbildning av såg..
Kan inte fälla ensam om andra står bredvid och kan inte utbilda sig om man inte får köra ensam.. Så inom branschen säger man alltid 16 år under utbildning.. luring..
vidare.. 2 personer får fälla samma träd men det är bara en som får såga. den andra får deltaga vid fällningen men båda måste isåfall ha behörighet för sågen..