Ny fråga på samma tema:

Jag ska även byta dessa dimmers då de är cigarettgula och fula. Jag vill ha dem i fack likt de är idag och helst lika slimmat mot väggen som de nedanför. Går det att byta endast ”skalen”/ramen/”ratten” eller måste man byta hela alltet? Det är utseendet och inte funktionen vi stör oss på. Varför väljer man den inre ramen likt det är nu? Dimmerserna går ju in i dosan i väggen så de är inte utanpåliggande.

Om man kan köra den enklare varianten passar då prylar från schneider exxakt?

Vit dubbel ljusströmbrytare på vägg, smutsiga kanter, behöver rengöring, en bit av en växt syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggmonterad, vit ljusströmbrytare och termostat ovanpå nätverksuttag i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen termostat med synliga komponenter och ledningar på en vägg; underhåll eller reparation kan behövas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Termostatens innandöme monterat på vägg, märkt med "Schneider Electric", komponenter och inställningsrattar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J JNN skrev:
Så här ser det ut när man öppnat upp, dvs inte infällt i dosan. Dock är det ju fäst i dosan med de två skruvarna, antar att dessa sitter med standardmått på alla uttag så att det funkar även med de som säljs nu med lite annorlunda yttermått än vad jag har?

[bild]
Du kan ju byta mot en vanligt 2-vägs uttag också. Det blir ju inte lika blaffigt på väggen.
Kräver så klart lite målning och ev. spackling
 
J JNN skrev:
Ny fråga på samma tema:

Jag ska även byta dessa dimmers då de är cigarettgula och fula. Jag vill ha dem i fack likt de är idag och helst lika slimmat mot väggen som de nedanför. Går det att byta endast ”skalen”/ramen/”ratten” eller måste man byta hela alltet? Det är utseendet och inte funktionen vi stör oss på. Varför väljer man den inre ramen likt det är nu? Dimmerserna går ju in i dosan i väggen så de är inte utanpåliggande.

Om man kan köra den enklare varianten passar då prylar från schneider exxakt?

[bild][bild][bild][bild]
Är dosorna ovanligt grunda så de inte får plats? Exxakt serien bör funka fint
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.