Jag läste precis på vattenfalls sida om olika tariffer och priser jag skall citera dom lite.

"Tillämpningsbestämmelser i sammandrag :
1.Säkringstariffer avser trefasanslutningar till lågspänning 400/230 Volt. Vid enfasanslutning med huvudsäkring upp till och med 25 A
gäller samma avgifter som vid 16 A."

Av det förstår jag att jag får ha 25 A säkring till samma kostnader som 16 A på en-fas men inte på 3-fasen, eller fattar jag fel?

Jag ser inte riktigt vad det skulle kosta mig att bytta ut till en 25 A säkring på 3-fasen men det kostar väll en onödigt stor summa eftersom det är vattenfall.

Mvh,
Viper
 
Uppsäkringen gör din behöriga elektriker. Han lämnar sen in en färdiganmälan till nätägaren. Det du betalar för är dels elektrikerns kosntnad för att byta passdel pappersexcercisen samt sedan årsvis den högre kostnaden det medför på abonnemanget till nätägaren.

Nått är skummt med ditt kompressorbehov. 15 kw kompressor försörjer en lätt en mindre industri.
Vad ska du göra med kompressorn?


 
Vad jag skall göra med den kompressorn? Jag skall trimma traktorn, eller inte!

Nej men jag håller på att grejar lite med bilar ibland och nu tycker jag inte riktigt att våran biltema kompressor räcker till, fungerar inget vidare att blästra eller lackera med kan jag säga dig.

Så då kom jag över den här mastodontkompressorn för en billig peng och den verkar ju ypperlig för mitt behov förutom att den verkar äta el som ett bakvänt kärnkraftverk. :D
Jag har inte pengar att köpa en splitter ny eller begagnad kompressor för 4-5 tusen heller, denna pjäs ger jag bara 1250 kr för. :)

Mvh,
Viper
 
viper16r skrev:
Jag läste precis på vattenfalls sida om olika tariffer och priser jag skall citera dom lite.

"Tillämpningsbestämmelser i sammandrag :
1.Säkringstariffer avser trefasanslutningar till lågspänning 400/230 Volt. Vid enfasanslutning med huvudsäkring upp till och med 25 A
gäller samma avgifter som vid 16 A."

Av det förstår jag att jag får ha 25 A säkring till samma kostnader som 16 A på en-fas men inte på 3-fasen, eller fattar jag fel?

Jag ser inte riktigt vad det skulle kosta mig att bytta ut till en 25 A säkring på 3-fasen men det kostar väll en onödigt stor summa eftersom det är vattenfall.

Mvh,
Viper
Jag tror att det betyder att om ditt hus bara har 1-fas in med 25A säkring så kostar det samma som om du har 3-faser in med 16A säkring.

Du kan nog inte byta en av dina 3 faser till en 25A.
 
Men... det bör finnas en skylt på motorn, kolla vad där står och skriv in det här så man har korrekta uppgifter att gå på.
En 15 kW's motor är ingen liten sak direkt

/Kent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.