Svar till "Inte född 1800" som anser min kommentar vara bakåtsträvande.
Jag är inte bakåtstävare, jag är praktiker. Jag har jobbat med konstruktion och produktion inom mekanisk industri sedan 40 år. En konstruktörs uppgift är att gå igenom och utvärdera så många variabler som möjligt gällande en produkt och baserat på detta välja lösningar och utformning.
En bra konstruktion märks inte, den används dagligen.
En dålig konstruktion producerar svordomar och leder till att den inte används. Jag är naturligtvis yrkeskadad som funderar i dessa banor då jag ser lösningarna ovan. Flera är "skrivbordsprodukter". Kreativa men med sämre för att inte säga urusel funktionalitet.
Blir jag smutsig kanske oljig då jag ska hänga undan cykeln kommer den bli stående.
Om den vita väggen i vardagsrummet (?) får hjulspår lär cykeln bli stående i hallen.
Om jag måste lyfta ner andra cyklar för att nå min kommer lösningen inte användas dagligen.
Om jag måste vara stark som fn för att hänga cykeln i taket kommer den inte hängas där dagligen.
Kika på bilderna igen och fundera i dessa riktningar, - Kommer lösningen fungera varje dag eller är den besvärlig att använda? Kan ungarna använda lösningen och än viktigare, - kommer ungarna använda lösningen ?
 
  • Gilla
frappe123 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.