3 633 läst · 17 svar
4k läst
17 svar
1-plansvilla byggd 1988
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Fruktsallad, min magkänsla säger mig att ni ännu inte är redo, och har tid, kunskap och ork, för en jätterenovering.
Har en känsla av att ni vill göra annat av ert liv än att riva, bygga om och renovera.
Nog finns det andra hus i bättre skick, och som ändå inte kostar skjortan?
Har en känsla av att ni vill göra annat av ert liv än att riva, bygga om och renovera.
Nog finns det andra hus i bättre skick, och som ändå inte kostar skjortan?
Fruktsallad
Medlem
· Västra Götaland
· 234 inlägg
Fruktsallad
Medlem
- Västra Götaland
- 234 inlägg
Vi kan inget alls utan får anlita hantverkare för allt som ska göras. Vi är även inne på att kolla vad det skulle kosta att bygga ett nyckelfärdigt hus. Här omkring kostar villatomterna typ ingenting (35 000 -250 000), så det som kostar är bygget och avgifterna runt om. Det är svårt att uppskatta sånt och speciellt när jag mailat några av dem som har nyckelfärdiga hus - och de inte svarar med priset för totalentreprenad! Det bästa vi kan göra är nog att gå på 9000 husvisningar, läsa protokoll och fundera och känna vad som ska ske i framtiden.
Kan man ingenting om hus och måste hyra in hjälp för allt, är mitt råd att titta på ett annat hus, de är jobbigt och extremt dyrt att leva i en renovering, framförallt om man inte gör de själv.
Priser över mail är svårt att få på nyckelfärdigt, boka möte så får du de direkt, är så extremt mycket parametrar som spelar in. Markförhållanden, vart, har du tomt? Sprängning? Kommunalt eller enskilt VA osv osv
Priser över mail är svårt att få på nyckelfärdigt, boka möte så får du de direkt, är så extremt mycket parametrar som spelar in. Markförhållanden, vart, har du tomt? Sprängning? Kommunalt eller enskilt VA osv osv