peternicklas
Lostmoose skrev:
Glöm nu inte bort att skriva hur det gick, och en inköpslista om du är nöjd med grejorna! :)
Ska försöka att komma ihåg det men det blir inte förren solen har tinat upp marken.
 
  • Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
Satlover skrev:
[länk]
Om man vill ha trådlös brygga så finns dessa skall fungera bra enligt uppgift. Tror att det blit kostnads effektivas med 2 st sådana . Finns på dustin mm
Det hjälper nog inte.
Som jag har förstått det vill, eller måste, Peterniklas gräva.
Inget annat duger.

Undrar om han inte har lite mullvads-DNA i sig :)
 
peternicklas
KnockOnWood skrev:
Det hjälper nog inte.
Som jag har förstått det vill, eller måste, Peterniklas gräva.
Inget annat duger.

Undrar om han inte har lite mullvads-DNA i sig :)
Rätt uppfattat(y). Dessutom ligger utrustningen redan och väntar. Sedan hade jag aldrig satsat på nät över elledning, hade blivit WIFI.
 
peternicklas skrev:
Rätt uppfattat(y). Dessutom ligger utrustningen redan och väntar. Sedan hade jag aldrig satsat på nät över elledning, hade blivit WIFI.
Förstår inte att man skall vara så skeptisk mot internet över elnätet.
Jag har sålt dessa produkter "Devolo" ända sedan de började tillverkas och har sett utvecklingen på dessa under åren som gått. I början var det svajigt och många blev besvikna. Idag kan jag säga med egen erfarenhet att produkterna är riktigt stabila. SJ´s motsvarighet i Danmark (Köpenhamn) använder ex. Devolo´s enheter vid deras mobila biljettstationer på centralstationen. Jag har kunder på det företaget jag jobbar på som använder Devolo i sina installationer av bil och busstvättstationer och det fungerar 24/7 året runt. Har aldrig haft en reklamation eller supportfråga på dessa. Flera bostadsrättsföreningar i bla Stockholm har valt dessa produkter istället för att dra extra nätverksuttag i deras fastigheter och det fungerar hur bra som helst.
 
Jag anade att det var smygreklam som låg bakom det där, men nu har vi alltså fått det bekräftat.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Nerre skrev:
Jag anade att det var smygreklam som låg bakom det där, men nu har vi alltså fått det bekräftat.
Nja det var inte min mening alls att göra ngn reklam för Devolo. Utan jag talar bara av egen erfarenhet av produkterna. Jag har testat andra fabrikat och de fungerar också men inte alls lika stabila och det kan även bekräftas med de kundrecensioner på diverse näthandelssidor.
 
peternicklas
Har nu provkört min nya fiber, dock bara på bordet i källaren. Fungerar mycket bra och inga problem att få kopplingen att fungera.
Följande har jag köpt
http://www.ebay.com/itm/300922336279?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
http://www.ebay.com/itm/300922336321?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
http://www.ebay.com/itm/251114775350?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
och 2 st. http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:1998854

Testade mellan 2 datorer och kom upp i 900 Mbps är samma som med TP kabel.
 
  • Gilla
Lostmoose och 1 till
  • Laddar…
Jag kör på TP-links switchar med SFP och en multimode MiniGBIC i vardera ände mellan två hus hemma (mest för att slippa problem med potentialskillnader mellan husen osv. och det fungerar utmärkt, på köpet får man managerbara switchar med möjlighet till VLAN, trunkering av VLAN, QoS osv.

Switcharna jag kör är:
TL-SG3424
TL-SG3210
MiniGBIC:
TL-SM311LM

mellan dessa har jag en 100m lång fiber (LC-LC 50/125 multimode) inköpt på Ebay för runt 500:-

Har upplevt detta som mycket stabilt och med bra prestanda till ett i mitt tycke attraktivt pris.
 
peternicklas
Har idag grävt ned en 20 mm. flexslang mellan garage och hus. Har även dragit igenom fibern och satt igång länken. Funkade direkt med 900 Mbps i överföringshastighet. Det går bra att dra igenom 2 LC fiber samtidigt utan att dela på paret. Tog bort klammern som håller ihop LC kontakterna och tejpade dessa med en dragtråd.Hade en böj som var lite trög men den vara ovan mark så jag kunde ändra den så att kontakten passerade. Annars inga problem.
 
Vad är det för filmer du tänkt stå och titta på i verkstan som kräver den överföringshastigheten? :)
 
  • Gilla
fubar
  • Laddar…
peternicklas
raveper skrev:
Vad är det för filmer du tänkt stå och titta på i verkstan som kräver den överföringshastigheten? :)
Kanske inte filmer men lite annat som behöver lite snabb lina. Om inte annat för att man kan.
 
raveper skrev:
Vad är det för filmer du tänkt stå och titta på i verkstan som kräver den överföringshastigheten? :)
Har du sett "Tillsammans"?
 
Vill man ha en dator igång 24/7 som hemmaserver så är det ju rätt praktiskt att ställa den i verkstaden. Tyst och fint i huset :)
 
Nyfniken skrev:
Har du sett "Tillsammans"?

Vill minnas att jag gjort det ja..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.