vem vann?

Tävlingen slutar på tisdag

Här kommer mitt bidrag, även om den inte till 100% är klar (frugan har gett mig siste augusti som deadline).
En lekstuga på 8 m2 (2x4 m invändigt). Även om den i nuläget är oisolerad och försedd med trallgolv för barnen som gärna leker med både vatten och sand så är tanken, när barnen blir större att isolera den så den kan bli som ett extra vardagsrum för barnen. Dvs ha ett eget utrymme avskiljt från oss päron :D

Den är byggd för att smälta ihop med boningshuset. Faluröd panel med hattläkt. Lertegel på taket. Herrgårdsgul dörr.
Faluröd lekstuga med vita knutar, herrgårdsgul dörr och lertegel på taket intill en grön gräsmatta.

Öppningsbart fönster ut till altanen.
Faluröd lekstuga med vita knutar och lertegel på taket, altan med blå möbler och leksaker, mot grönskande trädgård.

Faluröd lekstuga med vita knutar och gult dörr, lertegeltak, altan, öppningsbart fönster och loft.

Tack vare loftet så har den redan nu två bäddplatser. Som synes så har barnen redan tagit den i bruk för fullt.
Oinredd lekstuga med loft, trallgolv, färgglada stolar och leksaker, öppet fönster med gardin.
Håll till godo :D

• Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Vilken härlig tråd med fin inspiration till kommande projekt! Här kommer mitt bidrag.

Av medicinska skäl behöver sonen extra uppmuntran att röra sig så jag byggde denna koja i barnens allrum. I vänstra sidan finns en ”rymdraket” (klättervägg), från raketen löper en tunnel över till ”rymdstationen” (koja med utsikt över månen och jorden). I rymdstationen finns en lucka i golvet med stege ner i väggen.

I konstruktionen finns fyra köksskåp från IKEA inbyggda, tre av dessa används för leksaksförvaring, men det fjärde är en lönndörr in i väggen under rymdstationen.

Kojan syns bäst på bifogad film från invigningen.

Vi kommer att komplettera lite med lister och dekorationer till hösten när det inte längre är full rulle utomhus. Egentligen borde man väl också ha lite styrsystem för ljud och ljuseffekter när jag tänker efter :rolleyes:

[video]https://drive.google.com/file/d/0B-6VSkA4hH_kUEJIbDVSWlFfYnM/view?usp=sharing[/video]

Barnrum med hemmabyggd träkonstruktion inklusive koja och klättervägg med färgglada grepp.

Barn klättrar på stege under blåaktigt ljus i hemmabyggd koja/modernt lekrum inspirerat av rymdtema.

Hemmagjord barnlekplats formad som en båt gjord av återvunna material med en paraply och flagga.
Morfar MatteMeck har byggt en båt till barnbarnen. Det mesta är återvunnet material. 🔨

Tävlingen är avslutad och jag återkommer med information om vem som vunnit när juryn har konfererat, senare under dagen.

• Gilla
pjon och 1 till
  • Laddar…
M
Marlen Eskilsson skrev:
Tävlingen är avslutad och jag återkommer med information om vem som vunnit när juryn har konfererat, senare under dagen.
Jag och min kotte väntar otåligt på vårt erkännande!

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Måste vara den svåraste tävlingen. Riktigt fina projekt till alla barn 👏🏻

Helt rätt. Det här var den svåraste tävlingen någonsin att utse en vinnare i. Så fina saker ni har har byggt till barnen! Tusen tack för alla byggprojekt till barnen vi har fått ta del av i den här tråden.

Det var många och långa diskussioner innan juryn kunde enas om ett byggprojekt som skulle vinna studsmattan. Det bidrag vi ändå enades kring, var ett mycket välbyggt, genomtänkt och imponerande bidrag:

Grattis medlemmen badtastex! Du har med din lekstuga som är inspirerad av ert 30-talshus vunnit en studsmatta!

https://www.byggahus.se/forum/tavli...vinn-studsmatta-3.html?perpage=15#post2516854

• Gilla
klaskarlsson och 8 till
  • Laddar…
M
Grattis Badtastex! En projekt tråd jag sedan länge läst vartenda ord i, mycket fint bygge som inte ens mitt kottdjur rår på.

En klart värdig vinnare trots att tråden är full av fantastiska byggen!

• Gilla
D09
  • Laddar…
Stort tack till juryn för vinsten, otroligt roligt att vinna med så många bra bidrag i tävlingen.

• Gilla
Löven4ever och 3 till
  • Laddar…
M
He he, älskar den här typen av ambition och kreativitet! Lysande ideér! Snyggt jobbat och glada barn gissar jag! Mvh/Magnus

Byggde inte bara till, utan med barnen. Kul att testa sågen, skruvdragaren och stärka självkänslan med ett enkelt projekt Barn spelar fotboll med hemmagjort mål av trä och nät i trädgården.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.