30 474 läst · 72 svar
30k läst
72 svar
Tävling: Visa något fint du byggt till barnen och vinn studsmatta!
Tävlingen slutar på tisdag
Här kommer mitt bidrag, även om den inte till 100% är klar (frugan har gett mig siste augusti som deadline).
En lekstuga på 8 m2 (2x4 m invändigt). Även om den i nuläget är oisolerad och försedd med trallgolv för barnen som gärna leker med både vatten och sand så är tanken, när barnen blir större att isolera den så den kan bli som ett extra vardagsrum för barnen. Dvs ha ett eget utrymme avskiljt från oss päron
Den är byggd för att smälta ihop med boningshuset. Faluröd panel med hattläkt. Lertegel på taket. Herrgårdsgul dörr.
Öppningsbart fönster ut till altanen.
Tack vare loftet så har den redan nu två bäddplatser. Som synes så har barnen redan tagit den i bruk för fullt.
Håll till godo
En lekstuga på 8 m2 (2x4 m invändigt). Även om den i nuläget är oisolerad och försedd med trallgolv för barnen som gärna leker med både vatten och sand så är tanken, när barnen blir större att isolera den så den kan bli som ett extra vardagsrum för barnen. Dvs ha ett eget utrymme avskiljt från oss päron
Den är byggd för att smälta ihop med boningshuset. Faluröd panel med hattläkt. Lertegel på taket. Herrgårdsgul dörr.
Öppningsbart fönster ut till altanen.
Tack vare loftet så har den redan nu två bäddplatser. Som synes så har barnen redan tagit den i bruk för fullt.
Håll till godo
Vilken härlig tråd med fin inspiration till kommande projekt! Här kommer mitt bidrag.
Av medicinska skäl behöver sonen extra uppmuntran att röra sig så jag byggde denna koja i barnens allrum. I vänstra sidan finns en rymdraket (klättervägg), från raketen löper en tunnel över till rymdstationen (koja med utsikt över månen och jorden). I rymdstationen finns en lucka i golvet med stege ner i väggen.
I konstruktionen finns fyra köksskåp från IKEA inbyggda, tre av dessa används för leksaksförvaring, men det fjärde är en lönndörr in i väggen under rymdstationen.
Kojan syns bäst på bifogad film från invigningen.
Vi kommer att komplettera lite med lister och dekorationer till hösten när det inte längre är full rulle utomhus. Egentligen borde man väl också ha lite styrsystem för ljud och ljuseffekter när jag tänker efter
[video]https://drive.google.com/file/d/0B-6VSkA4hH_kUEJIbDVSWlFfYnM/view?usp=sharing[/video]
Av medicinska skäl behöver sonen extra uppmuntran att röra sig så jag byggde denna koja i barnens allrum. I vänstra sidan finns en rymdraket (klättervägg), från raketen löper en tunnel över till rymdstationen (koja med utsikt över månen och jorden). I rymdstationen finns en lucka i golvet med stege ner i väggen.
I konstruktionen finns fyra köksskåp från IKEA inbyggda, tre av dessa används för leksaksförvaring, men det fjärde är en lönndörr in i väggen under rymdstationen.
Kojan syns bäst på bifogad film från invigningen.
Vi kommer att komplettera lite med lister och dekorationer till hösten när det inte längre är full rulle utomhus. Egentligen borde man väl också ha lite styrsystem för ljud och ljuseffekter när jag tänker efter
[video]https://drive.google.com/file/d/0B-6VSkA4hH_kUEJIbDVSWlFfYnM/view?usp=sharing[/video]
Administrator
· Skåne
· 7 877 inlägg
Tävlingen är avslutad och jag återkommer med information om vem som vunnit när juryn har konfererat, senare under dagen.
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg
Måste vara den svåraste tävlingen. Riktigt fina projekt till alla barn 👏🏻
Administrator
· Skåne
· 7 877 inlägg
Helt rätt. Det här var den svåraste tävlingen någonsin att utse en vinnare i. Så fina saker ni har har byggt till barnen! Tusen tack för alla byggprojekt till barnen vi har fått ta del av i den här tråden.
Det var många och långa diskussioner innan juryn kunde enas om ett byggprojekt som skulle vinna studsmattan. Det bidrag vi ändå enades kring, var ett mycket välbyggt, genomtänkt och imponerande bidrag:
Grattis medlemmen badtastex! Du har med din lekstuga som är inspirerad av ert 30-talshus vunnit en studsmatta!
https://www.byggahus.se/forum/tavli...vinn-studsmatta-3.html?perpage=15#post2516854
Det var många och långa diskussioner innan juryn kunde enas om ett byggprojekt som skulle vinna studsmattan. Det bidrag vi ändå enades kring, var ett mycket välbyggt, genomtänkt och imponerande bidrag:
Grattis medlemmen badtastex! Du har med din lekstuga som är inspirerad av ert 30-talshus vunnit en studsmatta!
https://www.byggahus.se/forum/tavli...vinn-studsmatta-3.html?perpage=15#post2516854
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg
Grattis Badtastex! En projekt tråd jag sedan länge läst vartenda ord i, mycket fint bygge som inte ens mitt kottdjur rår på.
En klart värdig vinnare trots att tråden är full av fantastiska byggen!
En klart värdig vinnare trots att tråden är full av fantastiska byggen!
Liknande trådar
-
elcentral vad är de gröna ringarna för något
El -
Varför är det kallt i rummen när displayen för ftx visar något annat?
Ventilation -
Lovad ett pris - men räkning visar något helt annat!
Hantverkare -
Misstänkt fuktproblem i grund, som visade sig vara något annat!
Grund & Markarbeten -
Försäljaren visade vårt hus utan att säga något.
Hustillverkare