Vill bara påminna de som bor nära naturen att hösten är här och mössen söker sig till varmare bostäder så se över fällorna, sätt i nytt bete, ställ fällorna nära väggar och lite skyddat så mössen känner att de får vara ifred när de ska äta. Sedan PANG.

Jag har redan tagit fler än vanligt.

Protte

• Gilla
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
tack för påminnelsen :)

Bumpar

Protte

• Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Har hört att man ska tvätta fällor som man tidigare tagit möss i. Något ni brukar göra? Hur tvättar man bäst träfällor?

• Gilla
Solar53
  • Laddar…
Mina fällor är nyvaccinerade och påfyllda med Mjau burkmat och Royal Canin torrfoder, redo för hösten :wow:

• Gilla
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
Om man tvättar eller inte verkar inte ha så stor betydelse. Jag tog två med 10 minuters mellanrum i samma fälla, var bara ute och tömde och satte in den igen!

• Gilla
Krusbäret
  • Laddar…
Anna_H skrev:
Mina fällor är nyvaccinerade och påfyllda med Mjau burkmat och Royal Canin torrfoder, redo för hösten :wow:
Jag ska svälta mina fällor så dom är hungriga och jagar mer och inte bara sitter vid matskålen eller latar sig i solen. :)

• Gilla
-MH- och 3 till
  • Laddar…
Bumpar igen då det verkar bli ett musår här, har tagit fler hittills än hela förra säsongen. Senaste 2 veckorna en om dagen. Hittade på forumet ett kul recept på giftfritt råttgift och skulle gärna veta de som provat och en hint om propotionerna
http://www.kennethshem.se/Raottgift.html

Protte

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Det verkar ju vara ett trevligt sätt att ta död på dem:thumbdown: använd slagfällor som för det mesta dödar snabbt.

Inte så kul att få döda möss liggande lite var stans i huset, eller är det någon som säger åt dem att gå ut i skogen och dö? ;)

Funkar det som vanligt råttgift så blir de väldigt törstiga och springer faktiskt ut . Mycket hänsynsfullt av dem

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Här verkar inte finnas en enda mus i år. Brukar vanligtvis ha tagit tvåsiffrigt vid den här tiden på året men i år har inte en enda gått i fällan än.

Tydligen har de flytt från dig öringen, jag har nog tagit 20 st redan när det brukar vara runt 10 på hela vintern.
har du elektronisk musskrämma kanske?

Protte

• Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Nä. Inga musskrämmor. Det konstiga är att jag tar inga i fällorna i uthusen heller. Katten kanske har tagit kål på dom små rackarna.

tiotal här med.. .Snabba små rackare :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.