699 945 läst · 2 990 svar
700k läst
3,0k svar
Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller
Medlem
· Västra Götaland
· 187 inlägg
Är det någon mer som noterat att på WG796E med mjukvara 12.1/1.21 så kan man aktivera ultraljudssensor i inställningarna?
Är det en bugg, eller sitter där en ultraljudssensor någonstans som de nu fått klart mjukvaran till???
(Ja, jag har sett förhandsbilderna där sensorn syns)
Är det en bugg, eller sitter där en ultraljudssensor någonstans som de nu fått klart mjukvaran till???
(Ja, jag har sett förhandsbilderna där sensorn syns)
Får ett område på höger del av baksidan som inte blir 100 men bara där i stort sätt. har kontaktat supporten så jag får se vad de säger. båda hjulen snurrar lika iaf, dock snurrar de inte speciellt lätt, sätter jag fart på dem så snurrar de kanske ett halvt varv. fanns inget gräs eller liknande som bromsade hjulen vad jag kunde se. hur snurrar era?Nicke Nyfiken skrev:
Var i inställningar hittar du detta?mattiasj78 skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 187 inlägg
köpt WG 792E som ska klara 1500kvm. Körde med den aut klippningstiden, vart alldeles för lite klippning i det dm långa gräset.
Räknar med att den behöver minst 6h varje dag för den 1200 kvm stora tomten.
Räknar med att den behöver minst 6h varje dag för den 1200 kvm stora tomten.
I högre gräs är motståndet självklart högre och klipptiden blir då kortare. Jag skulle rekommendera en klipphöjd på 3,75 då rötterna blir nästan lika långa som höjden på gräset. Viktigt att ge en rotblöta på 25/30 liter/m2 per vecka om det inte regnar. Rötterna ska söka sig neråt, vilket de inte gör om man inte vattnar tillräckligt. Men som svar på din fråga så sänk gräsets nivå betydligt. Lycka till! Kommer bli bra!Martin Eves skrev:
Hittade den på engelska nu med. Den bumpade i mina fötter så ultra fungerar inte. Dock lite nyfiken på om hårdvaran för det finns där eller inte? Och om inte, så fundersam på om det går att uppgradera hårdvaran så att man får funktionen?mattiasj78 skrev: