Vilket robotklipparmärke använder ni säsongen 2013?

• Antal röster
    153
  • Omröstningen stängd .
Då den gamla omröstningen var just gammal så kommer här en ny för innevarande säsong 2013 för att ge en bild av vilka klippare forumdebattörerna har själva.

Am320

Stiga 325

Ni som röstat på övriga, vad har ni för maskiner?

Efter ha följt detta forum så blir det nog en AM 220 eller Landroid L.
Valet har legat mellan Bosch Worx eller Husqvarna.

Worx Husqvarna för de är tystast. Enligt inlägg i detta forum samt när man tittar på dem på youtube.

Bosch
Efter alla inlägg på Bosch så verkar denna inte vara speciellt färdigutvecklad. Samt när man ser den på youtube verkar den låta väldigt mycket. Ingen kan heller säga ifall det kommer en ny mjukvara som fixar alla fel eller om man ens kan uppgradera den själv. Synd eftersom jag gillar deras tänk när det gäller parallell klippning.

Köpte Landroid L för två veckor sen.

Grymt nöjd!

Landroid M beställd igår.

Kan inte se omröstningen i telefonen men jag har en miimo! Mkt nöjd!

Var är alla med HQ?

M J skrev:
Var är alla med HQ?
Kanske inte finns så många ... ;)

MBygga skrev:
Kanske inte finns så många ... ;)
Du läste min tanke med att välja en öppen omröstning ;)

Vi med HQ behöver inte bry oss så mycket, det är som med Mac, det bara fungerar.
Den var fjolårets bästa investering, enligt frun.

Protte

• Gilla
Micke_vb
  • Laddar…
Med betoning på "fjolåret" ;)

En sådan här undersökning ska göras säsongsvis för att ha något värde, vad folk hade för robot för några år sedan är tämligen ointressant. Märken och modeller försvinner, nya tillkommer. I Sverige var Saab näst största bilmärke under många år men är det inte numera, och liksom folk byter bilar så byter de även robotgräsklippare. Gamla robotgräsklippare skrotas ut och nya köps in. Denna omröstning är för robotinnehavet innevarande säsong 2013, nästa år tycker jag där ska köras en ny undersökning som då kan jämföras med föregående säsong. Jag vill veta vilka robotgräsklippare som används nu, inte förra decenniet...

Redigerat:
Är det inte ens någon med Gardena här?

Så vi är alltså bara tolv här med Indego-robotar? Trodde det skulle vara betydligt fler (med tanke på Indego-trådens aktivitet)...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.