177 619 läst · 101 svar
178k läst
101 svar
Prisbild på gasol/gasolflaskor
Igår trillade det ner ett flygblad från Granngården, där man som "klubberbjudande" kan köpa en PK5 (som väl alltså är Primagaz motsvarighet till AGA:s PC5) för 700 kr inkl. fyllning.
Verkar ju smått absurt att det kan skilja så mycket..
Verkar ju smått absurt att det kan skilja så mycket..
En fråga bara, varför vill du ha en kompositflaska? Enda fördelen är vikten, och det har ju ingen betydelse till en grill. Blir bara dyrare.GoForIt skrev:
Stålflaskorna lär inte fasas ut på ett bra tag.
Har du köpt nån än? Gjorde ett sök på blocket på "P6", verkar ligga runt 4-500 för en tom, billigast 250, och en fyllning verkar man kunna få för 150.
Har du köpt nån än? Gjorde ett sök på blocket på "P6", verkar ligga runt 4-500 för en tom, billigast 250, och en fyllning verkar man kunna få för 150.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Min sambo jobbar åt Rusta som också är återförsäljare för Aga gasol. De ska, för att locka kunder, vara billigast i Sverige. Punkt. Dom jämför sig mot alla stora på marknaden. Minns jag inte fel kostar en påfyllning av PK10 290:-
2011-05-09
Självklart kan det finnas lokala företag som är billigare men som ej går att hålla reda på..
/C
2011-05-09
Självklart kan det finnas lokala företag som är billigare men som ej går att hålla reda på..
/C
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Jag ska höra med dem på rusta med vilka dom jämför sig med. Det kanske bara gäller gasol från Aga? Det står trots allt "Sveriges billigaste gasol" på deras hemsida. Rätt ska vara rätt
/C
/C
Då jag dagligen kör in till Norge för att jobba så fyller jag gas där..
190 norska "210kr" för att fylla på sin 10kg komposit i en gas automat "själv service" dygnet runt.. Har inte sett sånna stationer i Sverige än
190 norska "210kr" för att fylla på sin 10kg komposit i en gas automat "själv service" dygnet runt.. Har inte sett sånna stationer i Sverige än