Chrissofsweden skrev:
Min sambo jobbar åt Rusta som också är återförsäljare för Aga gasol. De ska, för att locka kunder, vara billigast i Sverige. Punkt. Dom jämför sig mot alla stora på marknaden. Minns jag inte fel kostar en påfyllning av PK10 290:-

2011-05-09



Självklart kan det finnas lokala företag som är billigare men som ej går att hålla reda på..

/C
Om det är AGA så är det väl PC10 ;)

Tror AGA tar strax under 300:- också.
 
FredrikR skrev:
Om det är AGA så är det väl PC10 ;)

Tror AGA tar strax under 300:- också.
Stämmer. Jag dubbelkollade idag och det gäller bara gasol från Aga. 290:- för en PC10.

Förra året kostade det 399:-


/C
 
kimmo_thn skrev:
Då jag dagligen kör in till Norge för att jobba så fyller jag gas där..

190 norska "210kr" för att fylla på sin 10kg komposit i en gas automat "själv service" dygnet runt.. Har inte sett sånna stationer i Sverige än
Det beror på att svenskar i allmänhet är betydligt mer korkade än invånare i andra länder. De styrande "tar hand" om oss svenskar så att vi inte skall kunna skada oss på farliga saker.. ;)
 
Fotografen skrev:
En fråga bara, varför vill du ha en kompositflaska? Enda fördelen är vikten, och det har ju ingen betydelse till en grill. Blir bara dyrare.
För att man enkelt kan hålla reda på hur mycket gas man har kvar. Det är bara att kika på flaskan utan att behöva ta fram badrumsvågen inför varje större grillkväll.. =))
 
F
Nån som vet om det går att fylla en kompostflaska från Hornbach på Rusta?

Köpte en flaska på Hornbach i samband med grillinköp och fattade inte att det kunde vara problem att fylla nån annan stans. Tänker fan inte åka till Hornbach varje gång jag skall fylla flaskan.
 
fsn skrev:
Nån som vet om det går att fylla en kompostflaska från Hornbach på Rusta?
Tyvärr, endast Hornbach...

/Janne
(Skickat från min mobil)
 
T
Coolman skrev:
Åhus gas tar 190 kr :)
Kostar bara 160 kr nu för att fylla en PK10 eller P11:)

En P11 flaska med gasol kostar 750 kr, hyfsat billigt!
 
tank77 skrev:
Kostar bara 160 kr nu för att fylla en PK10 eller P11:)

En P11 flaska med gasol kostar 750 kr, hyfsat billigt!
Priskrig med nyöppnade Nöbbelövs gas :)
 
  • Gilla
Lorpar
  • Laddar…
För oss som bor i norra stockholm kan jag bekräfta att ABC Gasol i Vallentuna tar 270:- eller 280:- för att fylla en P11 , och Mälarcamp i Upplands-Väsby 295:-! :D (y)

Tänk att jag har missat detta i alla år som jag och frugan har haft gasspis hemma, har pröjsat över 500:- per fyllning de sista 2 åren...
 
Och 160:- för en P5.
 
Och i Göteborg? Var fyller jag billigt där?
 
gusvo085 skrev:
Och i Göteborg? Var fyller jag billigt där?
Rusta har faktiskt väldigt låga priser på gasol.... fyllde (bytte) min Aga PC10 på Rusta strax innan Jul & har för mig att det kostade ca 275-280 kr.

Gjorde som en annan i tråden.... skulle ha främmande under helgen & kom på samma dag att gasolen till grillen nästan var slut.... åkte då till den lokala försäljaren.... hade inte en tanke på att det kunde skilja så mycket i pris (första gången jag bytte tub efter att ha skaffat gasolgrillen) & hade inte mycket annat val pga tidsbrist än att betala de drygt 500kr försäljaren ville ha för en utbytes PC10:eek:... dit åker jag inte igen.
 
gusvo085 skrev:
Och i Göteborg? Var fyller jag billigt där?
Gamo Gasol i Sisjön bör du kolla upp. Jag byter mina P19-flaskor där.
 
Köpte en fylld PC10 på OK/Q8 Braskens Bro i Linköping idag (19/6 2012). Kollade på kortkvittot först när jag kom hem (...tänkte väl på annat i butiken...).
1873:-- :wow: Det är nästan så att man känner sig lite lurad... och inte så lite! Den flaskan får de tillbaka i morgon! :mad::mad::mad:
 
Någon som har provat Nöbbelövs gas utanför Kristianstad?
Jag fylle min P10 för någon månad sen där, och uppleverar att grillen inte riktigt har samma "klös" som tidigare.
Hörde rykten om att han har mindre ren gas, som inte har samma effekt som "fingas".
Tänkte börja med att dela munstyckena och kolla backfiltret så det inte är igensatt där.
Surt att sitta med en nyfylld P10 om det är sämmre gas :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.