Jag köpte sticksågen mest för att jag inte hade någon innan. Är en glad amatör så kan inget säga om kvalitén.
Notera att den saknar snabbfäste för sågbladen, vilket försäljaren sa att det skulle vara när jag frågade...

Mikael_L
Usch, usch usch ...

Varför läser jag här på forumet? Jag blir ju bara fattig(are) !!! :mad:

Men tack för tipset. Jag lyckades trots allt hålla huvet ganska kallt! Blev mest lite lågenergilampor, då Osram fanns till ca halva priset.

För den som länge varit sugen på en 3-meters talmeter eller ett hultafors vattenpass eller hultafors snörslå kan ju passa på nu, med ca 30-40% rabatt.

joflopp skrev:
Lokal drive i Stockholm? Märkte inget av någon rea när jag var i en av butikerna här i Göteborg.
Jag var i Partille och Bäckebol och båda hadde rea. Men dom har bara små röda priser på hylkanterna och inte massa rea bord

Mikael_L
teed skrev:
Jag var i Partille och Bäckebol och båda hadde rea. Men dom har bara små röda priser på hylkanterna och inte massa rea bord
Precis!

Man får genom alla hyllrader och spana efter hyllkantsettiketter med röda siffror.

Det är lätt att bli frestad och börja plocka saker men jag sansade mig och gick på Bauhaus med en massa mobilbilder och det blev några Bessey och Wolfcraft tvingar. Samt tänger och polygrip från Knipex. Allt detta ytterligare 12% billigare. Kvalité till ett pris som är nästan under budgetmärken.

En stor kasse Knipex, Hultafors, Wolfcraft plus en massa annat.

2000kr fattigare och dagens längsta kvitto enligt killen i kassan.

Wolfcraft tvingar eller klämmor?
Jag hittade nämligen bara klämmor, men de är kanske bra att ha de med?
Bessey tvingar däremot, dock bara en enda kvar här i malmö. :(

Nu har till och med jag hittat rean. :)
Skulle in och köpa brandsläckare till bilen och den var visst nedsatt med nära 32%. Kikade över verktygsavdelningen och kom att tänka på tråden om excenterslipen från AEG. Slutade med att en sådan kom med till kassan av bara farten.

CCPusher skrev:
Kristianstad hade stora 70cm Wolfcraft tvingar

CCPusher skrev:
Du får göra som många andra gör, ta en bild på hyllkanten och gå till bauhuse så får du Bessey tvingarna 10 pix billigare plus att det inte behöver finnas några kvar på Classes. :)

teed skrev:
Du får göra som många andra gör, ta en bild på hyllkanten och gå till bauhuse så får du Bessey tvingarna 10 pix billigare plus att det inte behöver finnas några kvar på Classes. :)
Ännu enklare är ju att skriva ut från Classes hemsida, men just Bessey-tvingarna lyckas jag inte hitta där. Kan någon annan hitta dem?

Ok, tack. Då har jag i varje fall fått bekräftat att jag klarar mig utan glasögon ett tag till ;)

Innan jag masar mig iväg med mobilen i högsta hugg... vet ni vilken modell av Bessey-tvingarna Classe har?

teed skrev:
Om jag inte kommer i håg fel så är det
Reference no. Opening a Opening b Rail section width PU
TG20 200 mm 100 mm 27.0 mm x 7.0 mm 1,06 kg

[länk]
Binesh skrev:
...OnTopic:
Bessey hos Clas Ohlson har trähandtag, ord.pris 179 :-, Bessey hos Bauhaus har gummihantag, ord.pris 179 :- Bägge har dimensionerna 100x200 mm.
Attans också, jag hade hoppats på att de var lite större. Men tack för infon, nu slipper jag fara runt i onödan.

Jag köpte i alla fall ett måttband som jag har gått och spanat på i typ ett år.
Tanken med bauhaus prisgaranti slog mig faktiskt.
De 15 kronorna jag kunde ha sparat kändes dock försumbara..
:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.