Tosca skrev:
Posted by: birgi Posted on: Today at 10:00
Collage som finns till salu hos Louise Poulsen, den är såå fin... Mkt finare IRL än på bild ...

Håller med, den är svår att få snygg på bild, vet inte varför, men helt underbar är den och perfekt ljus (med dimmer, förstås).

[bild]

Är bilden från ditt hem? *vill också ha* :)

Tosca, din lampa är superfin. Det måste väl till och med mannen erkänna, eller... ;)

/Lena

Tosca skrev:
Håller med, den är svår att få snygg på bild, vet inte varför, men helt underbar är den och perfekt ljus (med dimmer, förstås).

[bild]

Tosca, så snygg den är! Men maken gillar den från Moooi mer... (i och för sig en smäll jag kan ta ... men än är vi inte i mål  ;))

//Marge II

Har precis hängt upp mammas PH5 i köket, en 70-talare
funderar på att fixa ny sladd till den, den gamla är lite brun. men det kostar väl som allt annat.

ngn som vet hur mycket?
Martin

apan skrev:
Har precis hängt upp mammas PH5 i köket, en 70-talare
funderar på att fixa ny sladd till den, den gamla är lite brun. men det kostar väl som allt annat.

ngn som vet hur mycket?
Martin
Ska du ha "orginal"sladd tag de duktigt betalt för.Det är ingen orginal egentligen , de ser lite olika ut i olika leveranser.
Omöjligt att säga hur mycket det kostar om du ska ha någon att göra bytet.

mmm kan tänka mig att dem tar duktigt betalt för en liten sladd. Men den gamla kanske får vara kvar, blir lite nostalgi, med lite brunad sladd.

"Nostalgi" kan man kalla det när det blir för dyrt att byta :)

[quote author=Tosca link=1142516768/30#40 date=1142847148]
Posted by:

Ja, lampan hänger ovanför vårt matbord. Kul att Du tycker om resten också! Hemmet är inte till salu än ;), men Du kan säkert få ett likadant. De byggs av Willa Nordic och jag ställer gärna upp med referenser.
quote]

Nja, vårt nya Götenehus är inflyttningklart om några veckor så vi är nog inte på G med fler nybyggen på några år ... ;)

Tänkte också föreslå Lovedinner från LampGustaf. Jättesnygg! Och överkomligt pris också. Den finns bla hos www.lampkultur.se som har en butik i Göteborg, men man kan också köpa över nätet. De har också LeKlint's 172 som vi har över vårt köksbord, ger suveränt ljus.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.