21 341 läst · 163 svar
21k läst
163 svar
Östra Lambohov etapp2
Erika & David, tackar så mycket. Och det var inget enkelt beslut det. Vi som hade nästan bestämt oss att köra med en annan husfirma i sept-okt ändrade oss i elfte timmen. Det var mycket si och så innan vi äntligen bestämde oss för det hus som matchade våran önskelista i allra högsta grad. Men nu är huset beställt och vi är jätteglada. Själva bygget kommer inte påbörja innan mars-april (om vi nu lyckas få bygglov någon gång under februari) och då siktar vi med inflyttning under okt-nov. Känns att det är låå...åångt men tiden går ju fort!
Mvh/Prasit
Mvh/Prasit
Prasit - förstår att ni haft beslutsvånda!!! Men visst är det skönt när man äntligen fattat ett beslut. Vad fick er att ändra er i sista stund?
Ja, tiden går ju fort, även om det känns som en evighet här och nu... )
Hälsningar Erika
Ja, tiden går ju fort, även om det känns som en evighet här och nu... )
Hälsningar Erika
Hej allihopa !
I morgon kommer vårat hus, hoppas inte vädret ställer till med problem.. Vi har smygstartat lite med garagebygge, fick på taket i lördags. Skönt att det äntligen börjar hända lite, vi ser fram emot våren som kommer !
Trevligt att träffa några av er, alltid kul att få byta några ord..
Mattias & Tina.
I morgon kommer vårat hus, hoppas inte vädret ställer till med problem.. Vi har smygstartat lite med garagebygge, fick på taket i lördags. Skönt att det äntligen börjar hända lite, vi ser fram emot våren som kommer !
Trevligt att träffa några av er, alltid kul att få byta några ord..
Mattias & Tina.
Medlem
· östergötland
· 13 inlägg
Mattias och Tina!
Grattis till huset!
Det är verkligen ett kanon fint hus, ni måste känna er sååå nöjda med erat val. Gick förbi byggplatsen efter jobbet i måndags och det såg så pampigt ut där det stod i skenet av strålkastarna.
Ha det gott (tack för prisuppgifterna)
Jörgen och Lisa
Grattis till huset!
Det är verkligen ett kanon fint hus, ni måste känna er sååå nöjda med erat val. Gick förbi byggplatsen efter jobbet i måndags och det såg så pampigt ut där det stod i skenet av strålkastarna.
Ha det gott (tack för prisuppgifterna)
Jörgen och Lisa
Hej!
Jag har fått en hel del fyllmassor kvar på min tomt, Isstadion5, och jag kommer att försöka bli av med dem helst under kommande vecka). Om det är någon som är intresserad så kan ni skicka mig ett mail till: sarbel@hotmail.com.
Mvh,
Sarbel
Jag har fått en hel del fyllmassor kvar på min tomt, Isstadion5, och jag kommer att försöka bli av med dem helst under kommande vecka). Om det är någon som är intresserad så kan ni skicka mig ett mail till: sarbel@hotmail.com.
Mvh,
Sarbel
Prasit - Lycka till på Byggsamrådet på torsdag! Det är nog inget ni behöver tänka på inför det. Enligt maken så var det mest info från kommunen...
När ni har ert byggsamråd kommer vårt hus!! Spännande!!!
Vi var ute vid tomten i lördags och fick möjlighet att hälsa på två av er andra som bygger. Trevligt!!
Hur går det för er andra här i tråden???
Hälsningar Erika
När ni har ert byggsamråd kommer vårt hus!! Spännande!!!
Vi var ute vid tomten i lördags och fick möjlighet att hälsa på två av er andra som bygger. Trevligt!!
Hur går det för er andra här i tråden???
Hälsningar Erika
Hej alla blivande grannar. det var en tid sedan vi skrev något!
Husen växer upp som svampar i leran på spannmålsgatan Vilka fina hus vi får på gatan, idag kom Wingbruds hus, snyggt! Chabbes hus kom förra veckan, verkar bli fint, puts kommer förmodar jag . Härligt att se så många olika hus inom samma område, lättbetong, puts och trä. Lycka till, vi fortsätter med garagebygge under de närmaste veckorna och sedan finplanering av tomten....Vi ses!
Husen växer upp som svampar i leran på spannmålsgatan Vilka fina hus vi får på gatan, idag kom Wingbruds hus, snyggt! Chabbes hus kom förra veckan, verkar bli fint, puts kommer förmodar jag . Härligt att se så många olika hus inom samma område, lättbetong, puts och trä. Lycka till, vi fortsätter med garagebygge under de närmaste veckorna och sedan finplanering av tomten....Vi ses!
Medlem
· östergötland
· 13 inlägg
Hej!
Idag fick vi vår platta gjuten och på tisdag kommer äntligen vårat efterlängtade hus.
Hälsningar Jörgen och Lisa
Idag fick vi vår platta gjuten och på tisdag kommer äntligen vårat efterlängtade hus.
Hälsningar Jörgen och Lisa
Tjena !
Tyvärr så verkar Utsikt inte vara intresserade eftersom de inte kan ge oss en offert. Antar Sarbel inte hört något heller.
Är det några av er som har fått offert från Telia ännu ? Hur lång leverans tid har Telia ?
Vore intressant att få reda på dels vad det kostar, dels vilken hastighet samt vilka tjänster de erbjuder.
Jag är själv tveksam till att ha Telias TV tjänst och hade sett fram emot Com Hem via Utsikt.
Det lutar dock åt Boxer.
/Jari
Tyvärr så verkar Utsikt inte vara intresserade eftersom de inte kan ge oss en offert. Antar Sarbel inte hört något heller.
Är det några av er som har fått offert från Telia ännu ? Hur lång leverans tid har Telia ?
Vore intressant att få reda på dels vad det kostar, dels vilken hastighet samt vilka tjänster de erbjuder.
Jag är själv tveksam till att ha Telias TV tjänst och hade sett fram emot Com Hem via Utsikt.
Det lutar dock åt Boxer.
/Jari
Jarre: Hur löser ni det med bredband och telefoni?
Om två veckor kommer vår elektriker och då ska vi ha bestämt oss var alla uttag ska sitta. Funderar på om vi ska ha Telia eller inte och i så fall begränsa uttag efter det.
Kommer troligen att ha uttag/tomrör till både fiber och koppar.
Om två veckor kommer vår elektriker och då ska vi ha bestämt oss var alla uttag ska sitta. Funderar på om vi ska ha Telia eller inte och i så fall begränsa uttag efter det.
Kommer troligen att ha uttag/tomrör till både fiber och koppar.
Hej Wingrud!
Vi har planerad att ha ett mobil bredbandstjänst och en router. Tv blir boxer.
Vill att Telia ska sänka sina pris lite innan jag tar den. Om vi har en kollectiv beslut kan vi väl påverka Telia.
Taket är på nu och murarna ska mura sista gaveln.
Vi har planerad att ha ett mobil bredbandstjänst och en router. Tv blir boxer.
Vill att Telia ska sänka sina pris lite innan jag tar den. Om vi har en kollectiv beslut kan vi väl påverka Telia.
Taket är på nu och murarna ska mura sista gaveln.