Vad kul att ni att ni kom förbi och tittade. Nej jag är ingen proffs på smörgåstårtor men tycker det är roligt att göra lite.
Här tar nu första HAVSVIK mark i skåne.
Här tar nu första HAVSVIK mark i skåne.
Redigerat:
Då börjar det hända lite för vår del också...... Nu har det börjat grävas för grunden... nu hoppas jag att tiden går fort... vill att huset ska komma NU!!!!
Rufsiga: Ert hus kommer väl nästa vecka? vilken dag kommer det?
Rufsiga: Ert hus kommer väl nästa vecka? vilken dag kommer det?
Det ser så bra ut nu när det är grävt för grunden. Visst är det kul nu när man börja se att det händer lite.
Jag gillar verkligen placeringen av ert hus på tomten, det kommer verkligen att bli bra. Det ser stort ut nu när det är urgrävt för huset.
(jag tyckte att snickarna sa att deras hus kommer på måndag)
Jag tycker det är sååå kul nu när det börjar "poppa" upp lite hus på området. Hoppas bara att det tar lite ny fart igen på de tomter som finns kvar.
Jag gillar verkligen placeringen av ert hus på tomten, det kommer verkligen att bli bra. Det ser stort ut nu när det är urgrävt för huset.
(jag tyckte att snickarna sa att deras hus kommer på måndag)
Jag tycker det är sååå kul nu när det börjar "poppa" upp lite hus på området. Hoppas bara att det tar lite ny fart igen på de tomter som finns kvar.
Till rufsiga: kul att ert hus också är på plats, det är ju roligt ju fler hus som kommer. När har ni fått er slutbesiktningsdag?
Skall bli spännade och se vilka typer av hus som snickare Andersson kommer att ta fram för Hofterups området / na (stenhus det vet jag). Även när det kommer att vara klart för att välja vilken hustyp och även hur långtid det kommer att ta för dem att bygga upp de. Alltså en spännade framtid...... Det blir ett mycket varierat område med många olika typer av hus, kul.
Skall bli spännade och se vilka typer av hus som snickare Andersson kommer att ta fram för Hofterups området / na (stenhus det vet jag). Även när det kommer att vara klart för att välja vilken hustyp och även hur långtid det kommer att ta för dem att bygga upp de. Alltså en spännade framtid...... Det blir ett mycket varierat område med många olika typer av hus, kul.
Nu har vi fått datum för vår husleverans!!!!!! Den 29 september är det dax för Dalvik att ta plats på Kandarvägen!!!
va roligt att ert hus också kommer så snart, bara 3 veckor dit, det kommer att gå jätte snabbt. Det skall blir spännade att se ert hus, . Jag tycker det är såååå roligt att det blir så många olika hus som växer fram på området.
Nu är det bara timmar kvar tills vårt hus kommer!!!!! I morgon kommer vårt hus!!
Så fint det blir med ert Dalvik hus där . Det ser verkligen trevligt ut!
Kan säga det att vi har fått isolering ( lösull ) insprutat idag i huset. Nu kan man snart bo där...... bara 6 veckor till slutbesiktningen!!!!!
Nu får jag nog lägga in en högre växel med att packa och rensa.....:eek:
Färgen på huset är snart också helt klart!!!!!
Skall sätta in lite nya bilder på bloggen....
Kan säga det att vi har fått isolering ( lösull ) insprutat idag i huset. Nu kan man snart bo där...... bara 6 veckor till slutbesiktningen!!!!!
Nu får jag nog lägga in en högre växel med att packa och rensa.....:eek:
Färgen på huset är snart också helt klart!!!!!
Skall sätta in lite nya bilder på bloggen....
Hej!!!!!!!!!
hur går med era hus? Persson, ert hus ser jätte trevligt ut, de runda fönstret blev jätte snyggt!
Idag har vi haft el genomgång (en vecka tidigare än beräknat) blev TV-net i vår stuga.
På torsdag kommer mina föräldrars hus!!
hur går med era hus? Persson, ert hus ser jätte trevligt ut, de runda fönstret blev jätte snyggt!
Idag har vi haft el genomgång (en vecka tidigare än beräknat) blev TV-net i vår stuga.
På torsdag kommer mina föräldrars hus!!
Hej!
Visst blev det fint!!. Tyvärr har det inte hänt mycket sedan huset blev rest. De har i stort sett bara gjort huset taktätt. Jag undrar när de skall börja arbeta på det igen??? Vi ska ha elmöte den 3 november och då bör väl i allafall innerväggarna vara på plats. Gick det bra på elmötet? Har ni lagt till mycket extra? Jag tycker det är den post som är svårast att beräkna kostnaden för på förhand.... får hoppas att det inte springer iväg allt för mycket
Kul att dina föräldrars hus kommer i morgon!! Lycka till
Visst blev det fint!!. Tyvärr har det inte hänt mycket sedan huset blev rest. De har i stort sett bara gjort huset taktätt. Jag undrar när de skall börja arbeta på det igen??? Vi ska ha elmöte den 3 november och då bör väl i allafall innerväggarna vara på plats. Gick det bra på elmötet? Har ni lagt till mycket extra? Jag tycker det är den post som är svårast att beräkna kostnaden för på förhand.... får hoppas att det inte springer iväg allt för mycket
Kul att dina föräldrars hus kommer i morgon!! Lycka till
Huvudsaken är att de är tätt. Innerväggarna går fort! el mötet gick bra, Göran från el-grabbarna är jätte duktig. Vi har valt till en hel del, och de gick farligt snabbt upp i pris, men vi har hela tiden räknat högt på el posten, vi har bland annat valt till larm och nätverk. Nu ska vi ner och titta på mina föräldrars hus igen.
Wow, här har det rasslat till igen med skrivandet, har inte varit här inne på ett tag nu.
Så fina alla husen är på området, måste också säga att dina föräldras hus sara ser verkligen trevligt ut!
Vad kul att ni fick elmötet tidigare än bestämt, då ligger de helt rätt till enligt tidsplanen då!?!
Dalvik: ja det är nog bråttom att sätta innerväggarna, men de kommer säkert att hinna det till utsatt tid, verkar som jag sa att tidschemat håller. Är ni nervösa inför elmötet? Det kommer att gå bra skall du se.
Nu är det bara 3 1/2 vecka til slutbesiktning....... Det skall bli sååååå skönt att få flytta snart!!!
Sara: skall ni ha öppen spis? Vem har ni till ert larm? Är det trådlöst?
Dalvik: Hur går det med hörnan av huset?
Så fina alla husen är på området, måste också säga att dina föräldras hus sara ser verkligen trevligt ut!
Vad kul att ni fick elmötet tidigare än bestämt, då ligger de helt rätt till enligt tidsplanen då!?!
Dalvik: ja det är nog bråttom att sätta innerväggarna, men de kommer säkert att hinna det till utsatt tid, verkar som jag sa att tidschemat håller. Är ni nervösa inför elmötet? Det kommer att gå bra skall du se.
Nu är det bara 3 1/2 vecka til slutbesiktning....... Det skall bli sååååå skönt att få flytta snart!!!
Sara: skall ni ha öppen spis? Vem har ni till ert larm? Är det trådlöst?
Dalvik: Hur går det med hörnan av huset?
Sara: Dina föräldrars hus ser fint ut!!
Nu har det äntligen börjat hända lite med vårt hus!! De började att arbeta med det i måndags och håller nu på att fixa ryggåstaket....och de säger att innerväggarna skall vara klara till elmötet den 3/11. Skall bli spännande med elmötet... håller på att planera var tv och stereo skall hänga så att man kan förbereda detta... slippa alla dessa sladdar!!!
Angående hörnan på vårt hus så har vi sagt till både Rune och snickarna att detta blivit fel.... de kommer att rätta till det
Annika: Jag kan knappt fatta att det är så kort tid kvar tills ni flyttar in......Såååå roligt Det känns som om det har gått så fort.....Vi har ju tre månader kvar, men när julen närmar sig så springer säkert tiden iväg.....
Sara. När ska ni ha slutbesiktning på ert hus?
Nu har det äntligen börjat hända lite med vårt hus!! De började att arbeta med det i måndags och håller nu på att fixa ryggåstaket....och de säger att innerväggarna skall vara klara till elmötet den 3/11. Skall bli spännande med elmötet... håller på att planera var tv och stereo skall hänga så att man kan förbereda detta... slippa alla dessa sladdar!!!
Angående hörnan på vårt hus så har vi sagt till både Rune och snickarna att detta blivit fel.... de kommer att rätta till det
Annika: Jag kan knappt fatta att det är så kort tid kvar tills ni flyttar in......Såååå roligt Det känns som om det har gått så fort.....Vi har ju tre månader kvar, men när julen närmar sig så springer säkert tiden iväg.....
Sara. När ska ni ha slutbesiktning på ert hus?