Nu har vi valt kakel, klinkers och färg på innerväggarna. Vi måste flyta golvet i kök, matsal, hall, ska ha en stooooooor platta där.. :D :D alla val klara Äntligen!!!!!!
& fick isolering insprutat idag!
Annika: idag har jag tjuvtittat :p in i ert hus via fönstret, ni har ju fått upp köket!!!!! Så läckert de ser ut! Vilken ”vit” färg har ni på väggarna? Vi har valt nordsjövit i hela huset! ska inte ha öppen spis! hittade ingen jag tyckte om, blir en art deco kamin! Larmet kan jag berätta mer om när vi ses på området, lite nojig över att skriva de här där vem som helst kan läsa :eek: hehe
Persson: Slut besiktning för oss blir 5 februari! Har ni samma dag eller?
 
Vad skönt att ni gjort alla valen!! Vi har några kvar. Klinker och kakel skall vara klart vecka 47 och sen rullar valen på. Vi ska ha elmöte på måndag. Vi har fått besiktningstid till den 27:e januari.
 
Hejsan husbyggare! hoppas allt går bra med era hus! ni bloggar svagt tycker jag, jag vill se bilder!! :D haha :D vi har bara 86 dagar 1 timme och 50 minuter till slutbesiktningen!! :D :D
 
För vår del kommer det nya bilder på bloggen i bästa fall till helgen annars därefter!!!!! Vi har nu bara 2 dagar kvar till slutbesiktning!!!!!!! :D
Vi bara längtar till fredag..............................................
 
De förstår jag att ni gör!! vill också flytta in nu!!!!!!!!!! :) såg er snygga brevlåda idag! ;)
 
Den är tillfällig, den satt tidigare på barnens lekstuga men nu får vi låna den tills vi har köpt en ny och fått iordning på allt ;).
 
Annika: STORT GRATTIS TILL ERT NYA HUS!!!:D Det blev verkligen jättefint! Blir lite avundsjuk på att ni kan flytta in;). Fast tiden går ju ganska fort... bara 2 ½ månad kvar....

Sara: Kollade bloggen.... jättefina plattor ni har valt! Vi har också valt 60 x 60 plattor som liknar de ni har. Har ni köpt dem på golvpoolen? vet du vad de heter? Kul när de kommer så långt att golv och väggar börjar bli klara
 
Tack! :) platan heter Bamboo Black och kommer från golvpoolen
 
Tack, Tack!!!! Ja det känns sååååå skönt att ha fått nycklarna och allt nästan är färdigt!!!!!!:)

Sara: vem är det som har November erbjudande på Kitchen Aid????? Är på jakt efter en!!!!!

Det skall bli kul nu när snart era hus också är färdig, för då får vi gå "husesyn" hos varandra hoppas jag......... Det är ju alltid kul att se hur ni har det!!!!?????:)

Idag kommer nog våra Thujor som jag har beställt, skall försöka få de i jorden imorgon!!:surprised::eek:

Nej nu får jag fortsätta!
 
Om du är på jakt efter en KitchenAid så ska du köpa en nu! överallt där KitchenAid säljs (Electrolux Home i Lödde, Cervera butikerna, Miljögården, inspiration på Nova) så får man med ett stort tillbehörs paket (värt nästan 3000:) man får köttkvarn, passertillsats, riv- och skärtillsats, gäller alla färger. Jag är så glad att jag inte gick och köpte en innan erbjudandet! va runt i 6 affärer innan jag hittade min vita skatt. :) :)
 
Stort tack för så snabbt svar!!!!!!:) Skall genast bege mig till lödde home för att kolla. ;) Är lite sugen på en silvrig!
 
Hej på er!
Annika: har du använt din nya kitchenaid? Perfekt nu inför jul !! :)
Hoppas ni trivs bra i på Dressyrvägen!!
Persson: så fint de blev nu här ert tak är på plats. Har ni fått kakel också?
 
yes, jag har redan kört min kitchen Aid för första gången. Den fungerar utmärkt och är väldigt "tyst". Mkt bra köp!

Vi trivs utmärkt på Dressyrvägen, men allt är inte klart. Det tar rätt lång tid innan allt är på plats och uppmonterat (själv köpt 4m garedrob till vårt sovrum och underskåp + bänkskiva till grovköket). Det är fungerande, vet hur alla maskiner fungerar men dock inte alla möjligheter med dem.

Vi har nyss fått upp utebelysning på huset så man kan se vart man trampar när man kommer hem och det är mörkt, vill helst inte plaska runt i vattenpölarna:surprised:.

Skall bli kul när ni andra kommer hit på området också!!!!!
 
Hej!
Måste erkänna att jag blir lite avundsjuk på er som har kitchen Aid... är själ sugen på en sådan....Njuter just av en kaffemaskin!!! Måste säga att det är super!! Goda kaffedrinkar på momangen!!:D

Visst blev taket fint! Nu har de börjat med klinkersen... de håller på att lägga i hall och kök. Badrummen kommer att göras först vecka 1 och målan skulle börja i mellandagarna.

Har kollat på bloggen..... köket och badrummen ser jättefint ut! Så långt de har kommit på ert hus. Varför har ni inte besiktning förrän i början av februari?
 
Nu har jag äntligen uppdaterat min blogg med lite bilder:D perssonshus.blogg.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.