4 476 läst · 42 svar
4k läst
42 svar
Vilken sticksåg 85 eller 135
Jag var precis på gång att beställa en 135:a, men kollade in på forumet. Det ni skriver gör inte beslutet lättare. Vad får jag för fördelar/nackdelar med 135:an? 85:an? Ger 85:an tillräcklig precision vid radiesågning? Säg inte att det är en bandsåg jag ska ha nu bara!
Redigerat:
Klart som tusan att du skall ta 135..
Vi har både 85 och 135, men inte fasiken köper vi 85 när det köps nya, samtidigt slänger man ju inte 85:an bara för att det finns en ny modell....
När vi köpte 85 fanns inte 135, så då var valet enkelt - men det är lika enkelt nu - för nu finns ju 135..!!
EDIT.
Jag har heller inget ont att säga om 85, men 135 är en vidareutvecklad maskin med 85:ans alla egenskaper - plus nya.!!
Vi har både 85 och 135, men inte fasiken köper vi 85 när det köps nya, samtidigt slänger man ju inte 85:an bara för att det finns en ny modell....
När vi köpte 85 fanns inte 135, så då var valet enkelt - men det är lika enkelt nu - för nu finns ju 135..!!
EDIT.
Jag har heller inget ont att säga om 85, men 135 är en vidareutvecklad maskin med 85:ans alla egenskaper - plus nya.!!
Medlem
· Kron&berg.
· 42 inlägg
Som proffessionell hemmapulare kan jag härmed konstatera att 85:an duger alldeles utmärkt. Enda nackdelen är för kort sladd . håhå.
Jäkligt bra maskin iaf.
Jäkligt bra maskin iaf.
lagt på 2 hundra och köpt en 135:a om du hade köpt en idag?Arnold Braunsweiger skrev:
Jag köpte min från DUAB för några veckor sedan och det valet var väldigt enkelt.
som alla säger så är 85:an en bra maskin, 135:an är lite bättre för en väldigt liten peng till.
Köpte min 85:a för 1495:- från Lindarn www.lindarn.se så då blir det ju lite mer prirsskillnad
Såg precis att Lindarn kör med GST 500 PE för 1495:-
Såg precis att Lindarn kör med GST 500 PE för 1495:-
Redigerat: