Det är nog lite så jag resonerar själv också...Jag får nog börja fundera på något annat ur COs sortiment
 
T
Jag känner flera snickare och träffar många snickare i arbetet och jag har aldrig sett någon som använder något annat än 85:an.
 
tihimasmo skrev:
Jag känner flera snickare och träffar många snickare i arbetet och jag har aldrig sett någon som använder något annat än 85:an.
Är det inredningssnickare eller?
 
T
byggare
 
Jag kör med Gst 85 på bygget, har aldrig haft nåt o klaga på.

Nöjd.
 
Jag var precis på gång att beställa en 135:a, men kollade in på forumet. Det ni skriver gör inte beslutet lättare. Vad får jag för fördelar/nackdelar med 135:an? 85:an? Ger 85:an tillräcklig precision vid radiesågning? Säg inte att det är en bandsåg jag ska ha nu bara!
 
Redigerat:
Det är en bandsåg du skall ha!
 
Nej, ingen bandsåg. Inte nu i alla fall.
 
Om du inte kan bestämma dig, så är det säkraste valet 135:an. Om du ändrar dig, kan du byta jämnt mot min 9 år gamla 85:a;)
 
Om jag nu kommer till skott, ska jag tänka på ditt erbjudande
 
Klart som tusan att du skall ta 135..
Vi har både 85 och 135, men inte fasiken köper vi 85 när det köps nya, samtidigt slänger man ju inte 85:an bara för att det finns en ny modell....
När vi köpte 85 fanns inte 135, så då var valet enkelt - men det är lika enkelt nu - för nu finns ju 135..!!

EDIT.
Jag har heller inget ont att säga om 85, men 135 är en vidareutvecklad maskin med 85:ans alla egenskaper - plus nya.!!
 
Som proffessionell hemmapulare kan jag härmed konstatera att 85:an duger alldeles utmärkt. Enda nackdelen är för kort sladd :). håhå.

Jäkligt bra maskin iaf.
 
Arnold Braunsweiger skrev:
Som proffessionell hemmapulare kan jag härmed konstatera att 85:an duger alldeles utmärkt. Enda nackdelen är för kort sladd :). håhå.

Jäkligt bra maskin iaf.
lagt på 2 hundra och köpt en 135:a om du hade köpt en idag?
Jag köpte min från DUAB för några veckor sedan och det valet var väldigt enkelt.
som alla säger så är 85:an en bra maskin, 135:an är lite bättre för en väldigt liten peng till.
 
Köpte min 85:a för 1495:- från Lindarn www.lindarn.se så då blir det ju lite mer prirsskillnad :)

Såg precis att Lindarn kör med GST 500 PE för 1495:-
 
Redigerat:
Jag lägger min röst på 135:an
Är riktigt nöjd med den! Ett kraftpaket!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.