-räknaren för "antal läst" i forumet uppdateras inte. Samma "läst" antal har visats i en vecka nu.

-bredden i textsidan är för liten (för liten frame bredd). Vissa inklistrade bilder måste scrollas sidledes.
 
Är det bara jag som får problem med att det dyker upp en massa "nya" internetsidor med reklam om både det ena och det andra (mest det andra...) när man är inloggad på byggahus.se.

Så fort man loggar ut så upphör sidorna att dyka upp men när man sedan loggar in igen så kommer de som !ettbrev på posten".

Hur blir man av med det eller är det fel någon annanstans ???
Som du märker så har vi nästan ingen reklam alls här för tillfället, så det borde verkligen inte komma från oss.
 
Per Eskilsson skrev:
Hur menar du? Kan du bifoga en skärmdump i ett inlägg eller maila mig en med hjälp av Skärmklippverktyget (om du använder Vista).

/Per, per@byggahus.se
Det är en XP-maskin på jobbet som strular..... hemma har jag inte provat ännu.
Nu är det inte "nya" sidor på byggahus.se som kommer upp utan ett helt nytt fönster som öppnas och i det reklam för dejtingsajter mm, mm
 
Under kvällen igår (och även i förrgår) så hade jag stora problem med att nå forumet överhuvudtaget. Time-out fel, interna serverfel, felmeddelanden från webbhotellet..

Är det bara jag som missat några förändrade inställningar,eller är det så här för tillfället?
 
Hoppas medlemmarnas gds-projekt är mer lyckade än gds-uppgraderingen av forumet. :)
 
Jag har heller inte kunnat komma in på forumet under kvällarna eller snarare efter midnatt. Samma felmeddelande som GoForit.

roli
Jag hade samma strul med fönster som öppnades med reklam. Detta när jag hoppade mellan forumets olika menyer, nya inlägg, inställningar osv. Nu har det dock försvunnit...minns inte riktigt hur jag fick bort dem men har för mig att jag bara ändrade min säkerhet för internet till mellan/hög istället för låg som jag tidigare hade.
Pillade iofs samtidigt med messengerinställningar för deras kvalitetsförbättring...men har för mig att det gällde annat...
Mitt minne är fantastiskt men kort!
 
Det är jättetrist att det blir så här. Det är svårt att i förväg veta vad som kommer att hända när vi lägger till nya programvaror eftersom man inte kan simulera (vad jag vet) lasten av all trafik vi har. Det fungerar utmärkt när tre personer testar, men när 2500 samtidigt hoppar fram och tillbaka och gör sökningar, då händer något som vi just nu inte vet vad det är.

Vi håller på att analysera varför servern gick ner inatt och har just beställt loggfilerna från webbhotellet. Vi har en väldigt kraftfull server och har konstaterat att vi inte behöver mer minne. Vi har i alla fall beställt dygnet-runt-support så att någon alltid startar om vår server inom två timmar, även om den går ner utanför kontorstid. Vi ska också installera php-cache och Mysql-cache så fort det går, oklart när.

Tack för att ni har överseende med våra tekniska problem. Vi åtgärdar dem så fort vi kan.
 
Bugg eller inte; jag tror att ni ev. har missat att kontrollera färgton och vikt på rubrikerna i forumen. Som det är nu är det tre varianter på utseendet.

- Fet och mörk = ej besökt tråden och med nya inlägg
- Fet och ljus = besökt tråden tidigare och med nya inlägg
- Normalt och ljus = besökt tråden och inga nya inlägg

Känns lite som en för mycket.
 
Marlene Eskilsson skrev:
...
Det är svårt att i förväg veta vad som kommer att hända när vi lägger till nya programvaror eftersom man inte kan simulera (vad jag vet) lasten av all trafik vi har.
...
Det är a och o att lasttesta applikationer vid större uppgraderingar, det är varken särskilt svårt eller dyrt att göra det - det finns open source program för detta.
 
Problemet är att få testerna realistiska. Att skapa connections är onekligen väldigt lätt. Att spela in exakta klickningar som en användare gör är också lätt.
Problemet är att simulera ett par tusen användare som inte gör på samma sätt, det är betydligt svårare. Kör man bara 2000 av samma session så får man ofta helt fel trafik och belastningsmönster tyvärr.
 
...de där fönstrena har börjat öppnas igen. Nu endast när jag trycker på en länk i en diskussion, alltså vidare ut i cyberspacet;D.
Vet inte om jag har en slamkrypare på datorn eller vad det kan vara...lite irriterande är det, dock.
Försvinner när jag loggar ut och startar om datorn. Kommer tillbaka direkt efter inloggning igen. Funkar alltså till jag loggar in här igen. Alla andra siter funkar också fint tills dess...sen inte så bra:(
 
Mikael_L
Kan det vara så att byggahus.se startar något active-X-script, som sen något illvilligt installerat på datorn använder?

Jag har iaf inga problem. (Firefox)
 
enasnilla skrev:
...de där fönstrena har börjat öppnas igen. Nu endast när jag trycker på en länk i en diskussion, alltså vidare ut i cyberspacet;D.
Vet inte om jag har en slamkrypare på datorn eller vad det kan vara...lite irriterande är det, dock.
Försvinner när jag loggar ut och startar om datorn. Kommer tillbaka direkt efter inloggning igen. Funkar alltså till jag loggar in här igen. Alla andra siter funkar också fint tills dess...sen inte så bra:(
Underligt fel. Skulle inte du kunna ta en skärmdump och posta här i tråden, så kan vi kika närmare på vad det kan röra sig om.

/M
 
2 Dumpar på de vanligaste...men filen var för stor.
En adress som jag kan maila den till ist?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.