Mikael_L
Henke.P skrev:
Kolla in läget på det här:
[länk]
Ni får tycka vad ni vill, men själv skulle jag iaf varit hyfsat mallig om jag ägt det där ... :) :)

Jag kan inte tycka det är värt de pengarna, men det beror endast på att jag inte är tillräckligt rik ! :cool:

isolde skrev:
Pittoreskt. Rika tyskar skulle garanterat lätta på plånboken, men... Hur vindpinat blir det om hösten/vintern? Har man råd, har man troligtvis ytterligare ett hem, kanske rent av längre söderöver :)
Det kallades väl fritidshus i annonsen, eller hur ...?
 
pinebar skrev:
Nytt tillskott under avdelningen billiga Coola hus i renoveringsbehov i glesbygd:
[länk]

70 cm tjocka, 116m långa och i snitt ca 4m höga väggar ... Bara värdet av teglet är 300.000 :cool:
 
Läckert hus! Men jag tror att det blir svårt med 300.000 för det även om det är lite pengar. Det är nog inget krig om byggnaden och den eventuellt tokseriöse spekulanten kan nog säkert komma undan med 100.000.

Att flytta huset är i detta läge inte aktuellt av naturliga orsaker...:)
 
Här är ett tant-lagom hus, inte idiot-dyrt och inte billigt för vem-som heller iofs.

Deras förra hus var med i ett inredningsmagasin varpå ngn hörde av sig och lade ett bud rakt av utifrån bilderna i tidningen även om det inte var till salu. Alla har ett pris! ;) Varför de nu inte flyttar in när nya bygget äntligen är klart vet jag inte, men min åsikt är att det är "coolt". :)

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/209471
 
Redigerat:
Mikael_L
it-snubben skrev:
En liten fundering i sammanhanget. Är coolt alltid likamed dyrt? Att dyrt inte alltid är likamed coolt har vi ju fått lära oss nu. Men hur är det egentligen med tvärtom?

Och vad är det som gör ett hus "coolt"?

Nyfiken på om det finns "coola" hus till rimliga priser.
Ett "hus" som var till salu för mycket rimlig peng för ett tag sedan var det här.

Någonstans i naturen några mil från Hudiksvall låg det. Priset minns jag inte, men det var hyfsat under halvmiljonen om jag inte minns fel, hyfsat för att marken var några tiotal hektar stor med jakträtter, sjö och allt sådant. Huset får betraktas som fritidshus, men det var såpass speciellt att jag laddade ner bilderna på min dator.

Annonsen är ju borta numera, men några av bilderna kan jag väl lägga upp.
Stugan var rund, eller 8-kantig alltså (tror jag).
 
  • 02.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 03.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 05.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 08.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 10.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 12.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 14.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
alacs skrev:
Nytt bidrag till coola hus, eller en cool kombination av gammalt och nytt!

[länk]
fastna verkligen för den
den va mkt fin
 
Ruskigt coolt på/utbygge. Snacka om att våga!
 
Helt underbart huset i Umeå. Syrran har ett liknande hus i Duvbo i Sunbyberg som ska byggas ut. Undrar om det går att få bygglov där för ett liknande?
 
Cheesus skrev:
Helt underbart huset i Umeå. Syrran har ett liknande hus i Duvbo i Sunbyberg som ska byggas ut. Undrar om det går att få bygglov där för ett liknande?
Med tanke på att byggstilen i Duvbo är ganska varierande borde de väl kunna få bygglov för ngt liknande.
 
Riktigt häftigt hus både stilen och utbyggnaden så att säga, men man kan ju tycka att de skulle gjort lite bättre underarbete i ett av sovrummena.. man kan ju fortfarande se barntapeten med helikoptrar.. trots att väggen är vit..(för jag antar att de inte ritat på vita högblanka helikoptrar i ett annars så "lungt" rum) :)
 
Hehe. Jag antar att man inte snålat in på målningen där helikoptrarna syns...
 
Fasting65:

Nope inte ett dugg faktiskt *erkänner ju*...men till mitt försvar..haha.. det såg ju ut som de hade gjort ett dåligt målarjobb. Jäkla diskreta helikoptrar på den där vita varianten (hade sett de andra färgskalorna innan - därav min målningsteori!)

Fast jag vet inte vilket som är värst.. dåligt underarbete eller tapeten just i det rummet.. alltså. Det kändes ju inte direkt som ett barnrum i övrigt (möjligen ett tonårsrum).. men herrn i huset kanske är militär.. eller nått :)

Hur som helst, mycket fint hus.. som jag sa! Gillar lite häftiga/udda/brytande utbyggnader och valen i övrigt i huset överensstämmer ganska perfekt med min smak :D

Ha en trevlig dag,
MVH Sandra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.