3 973 535 läst · 13 285 svar
3974k läst
13,3k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Makita DUC357Z (SOLO) batterisåg 18v
Kanske fungerar om man inte har så stort behov, bara ta ner något litet träd om året för att ha koll på trädgården eller kapa pinnar till mysbrasan? Kan vara skön att slippa grejja med bensin med allt underhåll som det medför. Verkar var bra pris mot prisjakt och pricerunner.
https://www.verktygsvaruhuset.se/pr...56&utm_source=getanewsletter&utm_medium=email
Kanske fungerar om man inte har så stort behov, bara ta ner något litet träd om året för att ha koll på trädgården eller kapa pinnar till mysbrasan? Kan vara skön att slippa grejja med bensin med allt underhåll som det medför. Verkar var bra pris mot prisjakt och pricerunner.
https://www.verktygsvaruhuset.se/pr...56&utm_source=getanewsletter&utm_medium=email
Tror tyvärr inte den duger till att ta ner något träd. Möjligen att kvista lite smått.M mahus skrev:Makita DUC357Z (SOLO) batterisåg 18v
[länk]
7.7m/s kedjehastighet och 18V system skulle jag tro är nära nog obrukbart till något man tänker sig en motorsåg till.
Är det så små grejer hade jag nog hellre köpt en tigersåg
Låter mindre, inga bensinångor eller avgaser. Färre delar som kan krångla. Så definitivt smidigare med batterisåg ur flera aspekter.Alfredo skrev:
Sen verkar den länkade Makitan vara en väldigt slö modell (7,7 m/s) så inget jag skulle köpa. Men det finns ju andra 😊
Har en Duc254 arboristsåg och den har kedjehastighet 24m/s, hade inte velat ha något långsammare än detta.nanowire skrev:
OT: Är det inte illa att statstelevisionen visade tysk motorsåg när det finns bättre Svensktillverkade sågar? (Nu köper man en 550xpg mk2 klart under 9000kr)T TorqueMap skrev:
Fan, det har jag aldrig tänkt på! Utmärkt observation! Själv är jag fast med min veteranare, 242XPG. Handtagsvärmaren är toppen? Man känner värmen när man stänger av och bär in sågen 🤣F fribygg skrev:
Handtagsvärme på Husqvarna 550 XPG är faktiskt skönt på vintern.T TorqueMap skrev:
I blötsnö när handskarna blir blöta har jag kvar känseln i fingrarna tack vare värmen 🥰
Missförstå mig inte, den värmer fint på min såg också. Syftade mer på att jag sågar så pass lite och sällan så jag hinner inte njuta av funktionen.T TCG skrev:
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Få bort gamla inbrända dekaler från släp
blocket tips
Verktyg, Maskiner & Fordon