Utsättaren Utsättaren skrev:
Klart man gör. Hur många ser inte Bond eller Star wars om och om igen?
Men det påverkar ju inte om Boxer slutar sända i marknätet, samma gäller ju fiber, mobilt, kabelTV eller satellit. Man får skaffa eller leta efter de som har sändningsrättighet eller skaffa utrustning för att spara det man tittar på.
Utgå från hur det fungerar idag och leta upp en lösning som passar, att allt material genom film/TVs historia ska finnas på en sajt/tjänst kommer aldrig att etableras utifrån om jag ska agera Saida.
 
S skogaliten skrev:
Fast streaming är väl det största skit man kan tänka sig!
S skogaliten skrev:
Nu finns inte klassiker annat än ibland och de tas bort ganska fort, och det nyproducerade är oftast riktigt uselt - kvantitet istället för kvalitet, så streaming har definitivt inte uppfyllt några av mina förhoppningar
Kolla på Cineasterna.se - där finns det massor av äldre svenska och utländska klassiker. Inte vara kvalitetsfilm utan även sådant som Göta Kanal och Jönssonligan och dessutom gratis med lånekort från de flesta kommunerna.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Konstig fråga. Visst ser man filmer mer än 1 gång.
Vissa kräver tom det.
Citerar mig själv...
2001: A Space Odyssey, en av mina favoritfilmer.
Har nog sett den närmare 20 gånger...Och ändå fattar jag den inte riktigt...
Så därför ser jag den igen, med jämna mellanrum.
 
  • Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
Och jag har sett Blade Runner minst 50 gånger, kanske 100. Mästerverk skiljer sig inte för mig jämfört med musik. Man vill uppleva de igen och igen och igen. Nu har just den filmen musik som är i särklass, också.
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Konstig fråga. Visst ser man filmer mer än 1 gång.
Vissa kräver tom det.
Bra filmer ser man två gånger. Riktigt bra filmer ser man många gånger. Det är samma med böcker.

Dåliga filmer däremot bara en gång, de riktigt dåliga ser man inte ens klart.
 
  • Gilla
  • Älska
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
Att kunna spela in och spara är alltså det som gäller....
Vilket var min synpunkt också.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fast det kan vi ju ofta. Hur många har längre DVD-bibliotek som används?
Fler än man kan tro, det är tragiskt nog fortfarande populärare än Blu-Ray...
 
MultiMan
Tragiskt är det knappast. Finns fortfarande en massa material som enbart är tillgängligt på DVD fortfarande, precis som en hel del LP-utgivningar.
 
Jag har mina DVD kvar, med spelare givetvis!
 
MultiMan MultiMan skrev:
Tragiskt är det knappast. Finns fortfarande en massa material som enbart är tillgängligt på DVD fortfarande, precis som en hel del LP-utgivningar.
Ja, om det bara finns på DVD så är det en sak, men hur mycket av det som släppts de senaste 10 åren finns enbart på DVD?
 
B Bo Berglund skrev:
Att kunna spela in och spara är alltså det som gäller....
Vilket var min synpunkt också.
Nej inte i praktiken. Jag har många hundratals filmer nedladdade och varenda serie jag sett, alla säsonger och avsnitt, men inte fan tittar man på det ändå eftersom filmerna ändå är tillgängliga på Netflix eller någon av de andra streamingtjönsterna man har.
 
B Bo Berglund skrev:
Att kunna spela in och spara är alltså det som gäller....
Vilket var min synpunkt också.
Jag har fortfarande kvar en vhs-spelare om det nu skulle dyka upp nåt på tv:n som jag skulle vilja spela in och spara.
 
  • Gilla
Bo Berglund och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Netflix eller någon av de andra streamingtjönsterna man har
Har inga såna, bara Viaplay som följer med nåt annat.
 
B Bo Berglund skrev:
Har inga såna, bara Viaplay som följer med nåt annat.
Det är skillnaden, idag använder en majoritet olika tjänster för "TV-tittande". Och så har vi de som fortfarande sparar på egen utrustning, det är helt normalt vid teknikskiften.
Den här diskussionen förekommer vid alla teknikskiften vill jag nog påstå.
Och svaret på tråden blir när Boxer upphör i marknätet - man får välja ett annat alternativ och det kan innebära att det blir lite "annorlunda".
 
  • Gilla
ÅkeSun
  • Laddar…
Varit trogen Boxerkund och uppskattat alla fördelar med marksänd TV. Tydlig programöverblick att blixtsnabbt kunna byta kanal. Kan jämföra mellan att använda AppleTV eller CromeCast som bägge är dåliga på detta. Ringde igår till Boxer som numera är uppköpta av Tele2 och avslutade allt de tidigare levererat till mig/ oss. Dåligt skött av dem!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.