1 959 läst · 68 svar
2k läst
68 svar
Quiz: Har du koll på luft-luftvärmepumpar?
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 151 andra personer (89%) som har gjort quizet "Har du koll på luft-luftvärmepumpar?"
Hur kan det anses fel att kompressorn förflyttar värme från förångare till kondensor? Det känns som den primära uppgiften enl mig.
Visst ökar den trycket också men knappast utan hjälp av expansionsventil eller kapilärrör. Den sänker trycket lika mycket som den ökar om man ska vara sån.
Visst ökar den trycket också men knappast utan hjälp av expansionsventil eller kapilärrör. Den sänker trycket lika mycket som den ökar om man ska vara sån.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 286 andra personer (88%) som har gjort quizet "Har du koll på luft-luftvärmepumpar?"
Men som gammal kyltekniker fattas bara annat!
Men som gammal kyltekniker fattas bara annat!
Jag tycker också det är rätt men det också rätt att kompressorn höjer trycket.B Bjober skrev:
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 680 andra personer (61%) som har gjort quizet "Har du koll på luft-luftvärmepumpar?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 738 andra personer (60%) som har gjort quizet "Har du koll på luft-luftvärmepumpar?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 785 andra personer (60%) som har gjort quizet "Har du koll på luft-luftvärmepumpar?" Jag som inte har ens en luftvärmepump
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 619 andra personer (88%) som har gjort quizet "Har du koll på luft-luftvärmepumpar?"