1 195 läst · 22 svar
1k läst
22 svar
Koppla in spis från 50-talet
Hm.... Kan det vara så att den andra skylten bara gällde ugnen? Väldigt märkligt. Än märkligare att inkopplingsanvisningen ändå accepterade likström men den här typskylten anger specifikt växelström.
Bifogar fler bilder så ni skall se var skyltarna sitter samt en bild på själva spisen.
Huset är från 40-talet och spisen har stått oanvänd i nästan 70 år enligt säljaren, men den fungerar.
Då jag tänkte slänga in en smalspis bredvid denna så tror jag det blir bra i slutändan.
Huset är från 40-talet och spisen har stått oanvänd i nästan 70 år enligt säljaren, men den fungerar.
Då jag tänkte slänga in en smalspis bredvid denna så tror jag det blir bra i slutändan.
Koppla du in den som beskrevs tidigare med tre faser nolla och jord på plinten du hade bild på. Växel eller likström spelar ingen roll och det senate är ändå inte aktuellt.N Niklas Dan skrev:
Kul med bilden på spisen, jag tänkte fråga igår om vreden var av porslin eller bakelit. Så din är då relativt modernare utgåva av den typen. Passar lite i elarkeologitråden och inget Bo behöver ta med i spisbibeln.
Den påminner om den spis mina farföräldrar hade på gården utanför Tomelilla men den var måhända ännu äldre. Undrar om det inte var en Kockums.N Niklas Dan skrev:
Stort tack till alla er som tagit er tid att svara. Jag ska koppla in den senare i kväll.
Nu funkar spisen perfekt, vad skulle man ta sig till utan Internet och hjälpsamma människor? Det enda som inte fungerar är en glimlampa, den är beställd.
STORT TACK!
STORT TACK!
Produkter som diskuteras i tråden