Medlem
· västra götaland
· 91 inlägg
Hej! Har ett förflutet inom bygg men har aldrig byggt ett nytt hus till mig själv så nu går stapeln för ett egenritat a-frame. Tänkte att någon kanske är intresserad av att följa projektet. Köpte en tomt med ett gammalt hus på med sommarstugestandard som jag har rivit och nu så är det dags att gjuta plattor på fredag till garage och källare. Har inte planerat allt utan tänkte ta det lite som det kommer när huset väl är tätt och sådär.
Medlem
· västra götaland
· 91 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 91 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 91 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 91 inlägg
Och nu är jag här
Medlem
· västra götaland
· 91 inlägg
V Visionären skrev:Hej! Har ett förflutet inom bygg men har aldrig byggt ett nytt hus till mig själv så nu går stapeln för ett egenritat a-frame. Tänkte att någon kanske är intresserad av att följa projektet. Köpte en tomt med ett gammalt hus på med sommarstugestandard som jag har rivit och nu så är det dags att gjuta plattor på fredag till garage och källare. Har inte planerat allt utan tänkte ta det lite som det kommer när huset väl är tätt och sådär.
Medlem
· västra götaland
· 91 inlägg
Armering till källaren och grunden är i princip klar. Blir att dra lite golvvärme i morgon och lägga lite armeringsmattor.
Kul!V Visionären skrev:Hej! Har ett förflutet inom bygg men har aldrig byggt ett nytt hus till mig själv så nu går stapeln för ett egenritat a-frame. Tänkte att någon kanske är intresserad av att följa projektet. Köpte en tomt med ett gammalt hus på med sommarstugestandard som jag har rivit och nu så är det dags att gjuta plattor på fredag till garage och källare. Har inte planerat allt utan tänkte ta det lite som det kommer när huset väl är tätt och sådär.
Får jag fråga varför A-frame? Är det för att du hoppas komma billigare undan eller för att du gillar A-frame..?
Själv tycker jag A-frame känns knäppt 😀
Medlem
· västra götaland
· 91 inlägg
Jag tänkte att det kan bli ett kul projekt. Gillar formen och tror att huset hade passat platsen väl förhoppningen är att komma undan billigare, men det vet vi först när det är klart!A Armstrong skrev:
Medlem
· västra götaland
· 91 inlägg
Också undrat över det. Är inte A-frame typ det sämsta man kan ha sett till användbar inomhusyta per kvadratmeter platta/grund?A Armstrong skrev:
Medlem
· västra götaland
· 91 inlägg
Det går inte att leva livet 100% effektivt, det är bara att acceptera, jag tänker att det blir mindre panel att måla i alla fall! 😅 jag tror det kommer se häftigt ut, om inte annat kan det säkert reta upp en och annan. 😂
Medlem
· västra götaland
· 91 inlägg
Kul att du väljer bygga även källare!V Visionären skrev:
Är nåt jag saknar i moderna hus, besökte en gång i tiden ett modernt hus som var byggt i gammal stil och ovanpå gamla källaren. Där hade gamla huset varit med om en brand och behövde därför rivas och byggas nytt.
Riktigt fint allt tipp topp men i gammal stil och kvalitet. Inte nåt modernt glashus med öppen planlösning och ingen förvaring.