Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Så, den lilla orkar hålla ca 2bar med konstant blås. Börjar på 7bar i tanken.

[video]
Tack för svar.
Vad innebär det i praktiken för mig? Vad blir egentligen den praktiska skillnaden med den större tanken mot den lilla?

Den stora verkar ha 20% mer flöde och 4ggr större tank. Så behöver du blåsa max länge kanske det gör skillnad. Blåser jag på handen känns det ganska likvärdigt över tid

Den stora verkar ha 20% mer flöde och 4ggr större tank. Så behöver du blåsa max länge kanske det gör skillnad. Blåser jag på handen känns det ganska likvärdigt över tid
Hade du båda storlekarna?

Nej. Bara den lilla, kollade på spec på båda och jämförde. Fullt blås vid 7bar bör vara likvärdigt till en början iallafall

• Gilla
Mapet890
  • Laddar…
Nej. Bara den lilla, kollade på spec på båda och jämförde. Fullt blås vid 7bar bör vara likvärdigt till en början iallafall
Ok, lutar nog åt att det blir någon av dom kompressorerna iallafall, frågan är vilken 🙈

Känn på dem i butiken och om du tycker den med större tank är tillräckligt smidig så köp den. Du upptäcker kanske något mer användningsområde där en större tank är nödvändigt eller i alla fall önskvärt.

• Gilla
Mapet890
  • Laddar…
Jag köpte en 24 liters för ett tag sen, ångrar nu att jag inte köpte en kraftigare och kanske även större tank..

• Gilla
Mapet890
  • Laddar…
K kurlakarl skrev:
Jag köpte en 24 liters för ett tag sen, ångrar nu att jag inte köpte en kraftigare och kanske även större tank..
Vad använder du den till?

M Mapet890 skrev:
Vad använder du den till?
Köpte den för att skjuta dyckert i innerpanel och pumpa däck. Inser nu att det vore nice att kunna köra muttersmack, spärrskaft och lite andra verktyg. Vet inte om den pallar det, tyvärr

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.