10 636 lĂ€st · 51 svar
11k lÀst
51 svar
Vedeldad bastu med relax
SkogsÀgare
· Stockholm och SmĂ„lands inland
· 18 615 inlĂ€gg
Du har inget golv ute heller. đ
SkÀmt Äsido. 200 kg glasparti med en tyngdpunkt drygt tvÄ meter över marknivÄ; jag skulle ta det vÀldigt försiktigt som amatör. Definitivt ha golvskivor inne, gÀrna plattform ute med. Men dÄ det ÀndÄ ska fÀstas inifrÄn skulle jag helst frÀmst jobba frÄn det hÄllet.
SkÀmt Äsido. 200 kg glasparti med en tyngdpunkt drygt tvÄ meter över marknivÄ; jag skulle ta det vÀldigt försiktigt som amatör. Definitivt ha golvskivor inne, gÀrna plattform ute med. Men dÄ det ÀndÄ ska fÀstas inifrÄn skulle jag helst frÀmst jobba frÄn det hÄllet.
Det fĂ„r nog bli sĂ„, tack för input!NötegĂ„rdsgubben skrev:Du har inget golv ute heller. đ
SkogsÀgare
· Stockholm och SmĂ„lands inland
· 18 615 inlĂ€gg
Vilken vy! Snyggt planerat (och utfört)!
Hoppas du tar dig rÄd att ha rikligt med glas mellan bastu och relax ocksÄ.
Hoppas du tar dig rÄd att ha rikligt med glas mellan bastu och relax ocksÄ.
Nu Àr Àven dörrar, foder och bleck pÄ plats. Det var ungefÀr sÄ hÀr mycket jag hade tÀnkt hinna med utvÀndigt innan vintern. InvÀndigt ska jag fÄ iordning förrÄdsdelen innan vintern och resten fortsÀtter jag med till vÄren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
InnervÀggen mellan bastun och förrÄdet Àr uppreglad och golvet i förrÄdet lagt. Kommer att lÀgga samma golv i relaxen, ett spontat grangolv i dimension 28x120.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras i trÄden
Liknande trÄdar
-
LÀcker bastu med relaxrum dÀr kyrkspÄn och jÀrnvitriol ger karaktÀr
Artikelkommentarer -
Relax, dusch, bastu, wc
Planlösningar -
Hur skulle ni göra?? Vedeldad bastu nÀra garaget (brandrisk)?
Bygglov -
ByggtrÄd: Vedeldad bastu med liten relax ska byggas i lösvirke
Bastu -
Ventilation i vedeldad bastu i friggebod med relax
Attefallshus, friggebod, garage & andra smÄhus