Finns fem fel. Jag gillar mest att den är "upp till 20% perfekt". Önskar att jag vore det.
Produktbeskrivning för Aguaplast Woodlite färgad träkitt i mörk valnöt på en webbshop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
C
Blev i veckan påmind om varför man beställer så mycket från amazon...:
(Från en annan handlare)

Skärmdump av en leveransförsening från en webbhandlare, där de informerar om att ordern från 17/9 blir försenad på grund av att varan är en beställningsvara.

I butiken står fortfarande, så klart:

Grön bock bredvid texten "Skickas inom 2-5 dagar".

Suck... Så j-vla trött på att man utlovar 2-5 dagar när man menar 2-5 veckor... 🤬
 
  • Arg
  • Ledsen
Kane och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Amazon gör nya försök:

Produktförslag från Amazon: TOP 2000 Colors A5 anteckningsbok med 60 rutor, pris: 26,36 kr, gratis leverans onsdag 25 september.

Automatisk övervakning eller rita av tjuvarna under pågående inbrott? Kanske skriva upp registreringsnumret på skåpbilen? Möjligheterna är oändliga med ett anteckningsblock!
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Beställde 2 "dress up kit" kitt till jänkerattstång och paketeringen var väl sådär och en del smet ut på vägen. Informerade säljaren och denne försökte få mig att goda 80kr i kompensation men jag ville ju ha komplett kitt och undrare om de inte kunde skicka den saknade delen. De svarade med 220kr i kompensation och tyckte jag kunde handla den saknade delen lokalt. När jag frågade om de hade tips på lokal säljare fick jag svar att de kunde kompensera med 310kr ist. Där tröttnade jag och godkände kompensationen på ett kitt som kosta 350kr och går att använda fullt ut på en rattstång utan tiltfunktion.

Bild av ett "dress up kit" för jänkerattstång som består av sex delar utspridda på ett trägolv, inklusive två vinklade delar och fyra cylinderformade delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna rattstång skall piffas till med lack och annan ratt. Hittade inte riktigt det jag ville ha, men för 350kr får man väl vara nöjd med kittet jag beställde...

En sliten rattstång ligger på ett fordon med en kartong under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu stod det såhär:

Text som visar pris 145,69 kr med fri leverans onsdag 25 september på beställningar över 349 kr från Amazon, eller snabbaste leverans tisdag 24 september.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
a.o.f
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Nu stod det såhär:

[bild]
Ok. 👍
Eller rättare sagt du funderar på något tror jag, men vad? 😉
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ok. 👍
Eller rättare sagt du funderar på något tror jag, men vad? 😉
Jaa… för x sidor sedan.. (ett par veckor sedan i tid) så dividerade vi lite om lev kostnad, eller ja.. om de höjt ”gränsen” för fritt porto.. då publicerade jag gränsen hm.. 249 eller 229 eller nått liknande för min beställning då.. 😊 (någon annan hade nämnt att de höjt.)

Idag när jag skulle beställa.. så stod det dock 349 kr som minsta ordervärde för fri frakt från amazon..
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Jaa… för x sidor sedan.. (ett par veckor sedan i tid) så dividerade vi lite om lev kostnad, eller ja.. om de höjt ”gränsen” för fritt porto.. då publicerade jag gränsen hm.. 249 eller 229 eller nått liknande för min beställning då.. 😊 (någon annan hade nämnt att de höjt.)

Idag när jag skulle beställa.. så stod det dock 349 kr som minsta ordervärde för fri frakt från amazon..
Har för mig jag läst nåt om höjning av gränsen för fri frakt, i närtid. 👍

<Edit>
Var ju här, i det här inlägget... Jag känner mig lite yr nu. 😇
https://www.byggahus.se/forum/threa...agit-upp-portarna.394398/page-82#post-5894548
 
Redigerat:
C
Snigla Snigla skrev:
Idag när jag skulle beställa.. så stod det dock 349 kr som minsta ordervärde för fri frakt från amazon..
Vad står det för dig i vänsterkolumnen i listan med sökresultat?

För mig står det fortfarande (iaf i inloggat läge):
Kvalificerad för fri frakt: Gratis leverans från Amazon över 229kr till uthämtningsställen eller över 349kr för hemleverans.

Har du länk till den specifika artikeln?
 
C cpalm skrev:
Vad står det för dig i vänsterkolumnen i listan med sökresultat?

För mig står det fortfarande (iaf i inloggat läge):
[bild]

Har du länk till den specifika artikeln?
Lite lustigt.. när jag väl lyckades göra en ny likadan sökning .. så stod det som på din bild.. men inklickat på "min vara" så stod det som på min bild.. (hade inte valt något utcheckning / leveransalternativ själv.. men är inloggad)

Varan i sig är 4 "rullhjul" (till och sätta under nått för o rulla möbler..).. så jag kan inte tänka mig att de är så tunga att de inte går att leverera till "närmaste uthämtningsställe"... ? så då är det ju lite mysko att det BARA står hemleverans 349.. 🤔

När man sökte:
Skärmdump av Amazons sökresultat för "rullhjul" med flera olika rullhjulssatser listade, deras priser och leveransalternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När man klickat sig in:

Produktbild av fyra gummihjul med broms för möbler från H&S, tillgängliga för köp på Amazon för 145,69 kr styck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C
Snigla Snigla skrev:
Varan i sig är 4 "rullhjul" (till och sätta under nått för o rulla möbler..).. så jag kan inte tänka mig att de är så tunga att de inte går att leverera till "närmaste uthämtningsställe"... ? så då är det ju lite mysko att det BARA står hemleverans 349.. 🤔
Beror på vilket leveransalternativ du har som "standardadress". Klicka på din leveransadress där till höger och välj leverans till ombud istället så ändras texten till 229kr istället för 349kr.
Det slutliga valet gör du ju sedan ändå vid utcheckningen.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.