Även jag har köpt mig en Movac 825t / Stiga 825t och skulle gärna få tag i en manual / reservdelslista för framtida behov.

Går detta fortfarande att lösa @boltis ? Alla länkarna ovan är döda nu några år senare :D

Jag hittade fasiken min PDF på min "aldrig ominstallerade dator" . :crysmile:
Men det verkar inte finnas stöd för filer här ?!

Edit: löste det nu :)

Redigerat:
  • Gilla
Robin Wahlman
  • Laddar…
Hej! Har en stiga 825 som driften slutade funka på när jag plogade senast. Visade sig att remmen till driften hoppat av och nu är jag osäker hur den ska sitta. Jag har satt fast den som jag antar att den ska sitta enligt sprängskissen, när jag startar snurrar den fint men när jag trycker ner driften så stannar remmen och den bara rycker till lite..

Någon som kan fota hur driftremmen ska sitta så man får en riktigt uppfattning. (Tycker det är svårt att se på sprängskissen)

Spännrullen ska trycka mot remmens utsida. Har du provat att spänna wiren, det är ju några kättinglänkar som det går att haka i annat läge. Ids inte gå ut i boden just nu, mörkt och kallt. Lycka till!

Ja det är så jag har monterat, det verkar som att remmen är för lös det är därför den inte driver, tryckte in spännrullen lite manuellt och den började driva. Fjädern till spännrullen är fäst i ett litet hål i chassit om det är den du menar.

Ska kolla i morgon hur det ser ut på min slunga.

Ska nog hålla tyst nu, annars "kollrar jag bort dig", det var inte en 825:a jag har, mindes fel.

Okej vad synd:/

M Morfriper skrev:
Okej vad synd:/
jag har en 825:a, fick du ordning på det?

Smackbonk Smackbonk skrev:
jag har en 825:a, fick du ordning på det?
Shit har glömt att uppdatera! Åkte till lokala motorfirman och frågade om dom hade en likadan remm som satt på (ville utesluta att remmen inte lyckats töjt ut sig, vilket i sig kanske är otroligt men var öppen för allt)
Han hade bara några remmar som var samma tum men lite mindre i diameter.

Problemet jag hade var ju att remmen var för slapp så jag lånade hem den mindre remmen och testa och den gick nästintill perfekt på och det visade sig att den funkade prima! Så nu driver den som vanligt, har dock ingen aning varför den förra vart så slapp för fjädern för spännrullen hade inga tecken på att den var utöjd eller skadad.

Det var så jag fick lösa det hela iaf

• Gilla
Smackbonk
  • Laddar…
boltis boltis skrev:
Fixat. Du har PM
Hej, försöker ställa en fråga till Boltis om instruktionsböcker; söker instruktionsbok till en Canadiana CS825, och till en CSD1031X. Jag har en instruktionsbok till CSD826X om det är av intresse.

Vänligen Anders Jaktlund, lidenbear@hotmail.com

boltis boltis skrev:
Fixat. Du har PM
Hej!
Gammal tråd men jag testar fråga om min nyss införskaffade Stiga 825 som har punka på en däcket. Sitter som berg!!! Har du eller andra händiga här, möjligen tips på hur jag ska ta mig an att demontera hjulet som förmodligen suttit på axeln sedan den var ny, dvs sedan 1988?
Artnr 18.1815-13.
Serie nr. SNM002
Motor: Techumseh HM80.
Typ nr. 155312N

Tack på förhand.

• Gul snöslunga av märket Stiga 825 där en av hjulen med snökedjor har en punktering. Maskinen är gammal och sömnens demontering diskuteras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hallå! =)

Tyvärr har jag inte så mycket inspel att komma med och inget sparat direkt när det kommer till dessa produkter längre då jag inte längre jobbar med dom - men gällande ditt problem med att få av hjulet är det ibland bara hög värme som gäller för att lyckas få av det.

Lycka till!

• Gilla
rolfino
  • Laddar…
R rolfino skrev:
Hej!
Gammal tråd men jag testar fråga om min nyss införskaffade Stiga 825 som har punka på en däcket. Sitter som berg!!! Har du eller andra händiga här, möjligen tips på hur jag ska ta mig an att demontera hjulet som förmodligen suttit på axeln sedan den var ny, dvs sedan 1988?
Artnr 18.1815-13.
Serie nr. SNM002
Motor: Techumseh HM80.
Typ nr. 155312N

Tack på förhand.
Lyft upp den så hjulen går fritt. Smörj med penetrerande vätska. Snurra hjulet samtidigt som du knackar från insidan med gummihammare. Förr eller senare borde det ramla ut.
Glöm inte sprinten bara men den gissar jag att du tagit bort ;)

• Gilla
rolfino
  • Laddar…
boltis boltis skrev:
Hallå! =)

Tyvärr har jag inte så mycket inspel att komma med och inget sparat direkt när det kommer till dessa produkter längre då jag inte längre jobbar med dom - men gällande ditt problem med att få av hjulet är det ibland bara hög värme som gäller för att lyckas få av det.

Lycka till!
Tack boltis!
Högre värme än Biltemas minibrännare ger?
https://www.biltema.se/verktyg/svetsning/gasbrannare/minibrannare-2000041523

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.