711 900 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Helt sjukt. Köra om vid omkörningsförbud och heldragen linje med 1.73 promille och bilen full av öl och spritflaskor. Man tycker att sådant inte borde få hända, men tyvärr är det vanligare än man tror. Jag ogillar skarpt att möta öst-europeiska lastbilar på vägar utan mitträcke...galento skrev:De flesta som kör veteranbilar känner nog till denna olyckan som
orsakades av ett polskt fyllesvin i trafiken , kan ju delas så flera ser.
Så onödig olycka , RIP ❤️❤️
Citat :
"Swedbank 8191-9 794216565-0
Inlägg som inte gäller oldsmobile brukar raderas fort här men idag gör vi ett
undantag med tanke på det hemska som hände en familj på väg till västerås
summer meet i juli.
En jävla idiot som tyckte det var en bra idé att köra på fyllan frontalkrockade med
familjens Buick och pappan dog på plats medan hunden avlivades på plats.
Mamman och pojken skadades allvarligt och mamman ligger fortfarande i koma.
Om man känner för det kan man hjälpa pojken med en slant då det är hans egna
kontonummer eftersom han inte har swish."
[bild]
Finns mycket tjafs på Flashback men också en del fakta :possum77 skrev:
https://www.flashback.org/t3616228
Jobbade på Yarisen igår och ska göra den redo för vintern och besiktning 24.09, har äntligen fått tag i ett nytt lås med låscylinder och även köpt stänkskydd som jag installerade på bakhjulen, får se om den slutar stänka ner bakrutan så mycket men knappast.
Linoljat hålrummen och undersidan och runt alla däck.
Fjärrlåset funkar ej på förardörren men nog alla andra dörrar, hade hört det brukar ärga i kontakterna och det ska finnas typ där bakom hjulhuset på förarsidan, tog av däcket och började plocka bort grejor för att komma åt och där bakom innerskärmen fanns en panel, plockade bort den och... ingenting. På helt fel väg här, internet ledde mig fel. Jag får förmodligen öppna upp dörrpanelen och kolla där inne.
Linoljat hålrummen och undersidan och runt alla däck.
Fjärrlåset funkar ej på förardörren men nog alla andra dörrar, hade hört det brukar ärga i kontakterna och det ska finnas typ där bakom hjulhuset på förarsidan, tog av däcket och började plocka bort grejor för att komma åt och där bakom innerskärmen fanns en panel, plockade bort den och... ingenting. På helt fel väg här, internet ledde mig fel. Jag får förmodligen öppna upp dörrpanelen och kolla där inne.
På senaste Chevan bytte jag hela "låskistan" inkl. allt för att slippa böka med elen där i när dörren slutade låsas med centrallåset. Behöver ju inte se likadant ut på din, nytt börja på $31 där borta till Chevan så det underlättade ju
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 356 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 356 inlägg
Såg nyligen ett avsnitt från South Main Auto på youtube med snarlikt fel som du beskriver, men annan bilmodell. Det är tydligen inte helt ovanligt att förardörren har en separat krets med egen relästyrning. Där var det en Kia tror jag och allt ledde till en styrbox med kretskortsmonterade relän varav ett var kass.DennisCA skrev:Jobbade på Yarisen igår och ska göra den redo för vintern och besiktning 24.09, har äntligen fått tag i ett nytt lås med låscylinder och även köpt stänkskydd som jag installerade på bakhjulen, får se om den slutar stänka ner bakrutan så mycket men knappast.
Linoljat hålrummen och undersidan och runt alla däck.
Fjärrlåset funkar ej på förardörren men nog alla andra dörrar, hade hört det brukar ärga i kontakterna och det ska finnas typ där bakom hjulhuset på förarsidan, tog av däcket och började plocka bort grejor för att komma åt och där bakom innerskärmen fanns en panel, plockade bort den och... ingenting. På helt fel väg här, internet ledde mig fel. Jag får förmodligen öppna upp dörrpanelen och kolla där inne.
Kolla om du hittar elschema för din bil och följ det.
Inga kabelbrott i övergången mellan dörr och kaross då?DennisCA skrev:Jobbade på Yarisen igår och ska göra den redo för vintern och besiktning 24.09, har äntligen fått tag i ett nytt lås med låscylinder och även köpt stänkskydd som jag installerade på bakhjulen, får se om den slutar stänka ner bakrutan så mycket men knappast.
Linoljat hålrummen och undersidan och runt alla däck.
Fjärrlåset funkar ej på förardörren men nog alla andra dörrar, hade hört det brukar ärga i kontakterna och det ska finnas typ där bakom hjulhuset på förarsidan, tog av däcket och började plocka bort grejor för att komma åt och där bakom innerskärmen fanns en panel, plockade bort den och... ingenting. På helt fel väg här, internet ledde mig fel. Jag får förmodligen öppna upp dörrpanelen och kolla där inne.
Ja en möjlighet, jag hittade nu multikontakten ikväll, den är på insidan i kupén bakom ett plasthölje. Tyvärr kom jag inte längre för jag orkade inte med att bilen var så smutsig att jag började städa den in och ut och jag blev just färdig nu då det är mörkt. Får kolla imorgon!
En V50 D5 står det på biluppgifter men D4 på bakluckan
fordonsår 2010 modellår 2011
2l diesel motor på 177hk automat
Någon som kan nåt om den här?
Vet att XC60 hade problem med toppen och cylinderfoder som kan spricka.
Kamremsbyte kan jag lösa själv när det är dax
fordonsår 2010 modellår 2011
2l diesel motor på 177hk automat
Någon som kan nåt om den här?
Vet att XC60 hade problem med toppen och cylinderfoder som kan spricka.
Kamremsbyte kan jag lösa själv när det är dax
Tror inte första generationens XC60 hade någon 2 liters fyra någon gång. Har för mig att de bara hade 2,4 liters femman så tänker att det inte riktigt är jämförbart.nino skrev:
Det kanske stämmer, men just 2010 diesel hade problemet men det kanske är en helt annan motor som du sägerM Myckling skrev:
Edit: helt rätt det var 2.4 i den jag kikade på som kan få problem med toppen
Hyrde bil och fick en Kia Niro (hybrid men inte ladd). Den var väl egentligen inte dålig utan gick snålt och hjälpligt tyst men ack så trist. Orkeslös om man inte stampar gasen i botten och trist inredning. Stereon som en gammal klockradio i ljudet. Och varför sätter man på rattvärmen vid växelspaken som är stor och ful? Styrningen oprecis och bilen ville rakt fram i kurvorna.
Är alla bilar i den klassen liknande numera?
Är alla bilar i den klassen liknande numera?