Nissens Nissens skrev:
Då lär någon annan köpa…
Det har du tyvärr säkert rätt i...
 
  • Gilla
berganloo
  • Laddar…
TS lissen i ögat nu när ni sagt åt honom att han skulle ge tillbaka kommunens mark till kommunen.

Det var ju hans mark!

Alla fattar ju att om man klipper så tillaller marken klipparen!

Dumma parasiter! 😂😂😂😂
 
  • Haha
  • Gilla
Risarvaren och 7 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
En förutsättning för att det ska vara enkelt är att de fortfarande existerar. Och det gör de inte alltid…
Om det finns registrerat vart dom ska finnas så vet du ju ändå vart gränsen går. Men visst det finns säkert ställen där det kan bli problem.
 
A Argastesnickaren skrev:
Vill man ha en större tomt så går det bra att köpa det.
Vill man inte det så ska man heller inte klaga på att man inte får använda någon annans mark oavsett om det är kommun, stat eller en privat markägare.
Nej, jag fick inte köpa den marken. Har redan frågat kommun.
 
D Dilato skrev:
Hur kan man inte veta hur stor tomten är med 50%-ish marginal?
Det kan du fråga mäklaren som jag köpte huset av..
 
  • Wow
Fixarlasse Dalarna
  • Laddar…
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Nej, jag fick inte köpa den marken. Har redan frågat kommun.
Kan du svara på frågan hur stor tomt du köpte?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Det kan du fråga mäklaren som jag köpte huset av..
Du köpte inget av någon mäklare....
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
4KAAsHole och 10 till
  • Laddar…
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Det kan du fråga mäklaren som jag köpte huset av..
Fast vad har mäklaren med saken att göra? Sa/stod det någonstans att den marken som bevisligen är kommunens ingick i köpet? Eller antog du det för att de klippt gräset där och kollade inte upp det?
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna och 2 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Det kanske är enklare att prata med kommunen om att få köpa den marken av dem? Det låter inte som att den är så användbar för dem och om din tomt blir så liten att en lekstuga inte får plats kanske du är villig att hosta upp en slant för att expandera om kommunen inte ställer sig på tvären?
Fick inte köpa marken trots ingenting är där. Och denna industriområde är inget industriområde längre, dom förvarar däck och bilar där.... Text nedanför från kommun


"Hej!

Jag ser att det är allmän platsmark i detaljplanen utanför din fastighet. Tanken var nog att man ville hålla lite distans mellan bostäderna och den industritomt som ligger i närheten. Det innebär att det inte går att sälja eller arrendera ut marken utan att ändra detaljplanen vilket inte är aktuellt i nuläget"
 
tveksamt tveksamt skrev:
Fast vad har mäklaren med saken att göra? Sa/stod det någonstans att den marken som bevisligen är kommunens ingick i köpet? Eller antog du det för att de klippt gräset där och kollade inte upp det?
Dom hade räknat med tomtarea från där man kan tro tomten är.. Hade dom räknat rätt hade man ju förstått mera..
 
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Dom hade räknat med tomtarea från där man kan tro tomten är.. Hade dom räknat rätt hade man ju förstått mera..
Hade någon räknat fel? Vem? Hur?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Kan du svara på frågan hur stor tomt du köpte?
880KVM tomtarea
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hade någon räknat fel? Vem? Hur?
Skulle man som mäklare ha koll på att en lekstuga står på kommun mark så kanske det inte är så smart att dra in bilder på stugan i annonsen.

Men såklart köparens undersökningsplikt att se att allt stämmer, men man lär sig av misstag
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna och 7 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Man kan ju kolla på Hemnet. Det finns inte en enda fastighet till salu som saknar karta över fastigheten med markerade gränser.

Nog kollar man den när man är spekulant.
Har kvar hela annonsen här hemma och löst igenom den x antal gånger. Nämns ingenting om några gränser eller bilder eller att friggeboden står på kommuns mark.
Det står tom
" Tomtarea 880m²friköpt. Mycket trevligt hörntomt med lummig och insynsskyddad baksidan vilken angränsar till mindre skogsparti.


"vilken angränsar till mindre skogsparti"

Där tolkar man(iaf jag ) det som att man äger marken till denna skogsparti.
Vilket man absolut inte gör.. utan är 15m ifrån
 
  • Wow
Dilato
  • Laddar…
Jag förstår att man ej får ha något på kommuns mark.
Det jag blir irriterade på är att jag inte visste att det var deras mark och hon var sjukt spydig i sin ton.
Den har stått där från MINST 2011.
Och bara för jag råkade bo här nu så får jag smällen att betala att flytta på den..
Hon hade 0 med känsla eller lyssna knappt på vad jag sa.
Utan hon spydde ut " flytta på den nu, akta marken när du flyttar den, när kan du vara klar med flyttningen???"

Liksom, woow akta marken? Really? Ni har inte rört er där på 7år jag har bott här och såklart aldrig nånsin sen huset byggdes 1991. Skulle vi inte klippt och hållit i ordning hade det varit en djungel där..
Och att spy ut sig också att DU FÅR ABSOLUT INTE KLIPPA GRÄSET PÅ KOMMUNSMARK.. ALLA SAKER SKA BORT FRÅN VÅR MARK...

Har skottkärra och några verktyg lutandes mot friggeboden...
 
  • Haha
Fixarlasse Dalarna och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.