714 034 läst · 11 039 svar
714k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Du kan få problem på besiktningen. Jag fick inte besikta utan låsbart eftersom Thule tyckte att låsfunktionen ingick i säkerhetsanordningen (fick själv läsa på besiktningens dator).Intet skrev:
Hade borrat bort cylindern och körde utan, men fick ombes med nytt lock+lås.
Nä, peta bort locket bredvid så har du en 8 mm mutter där, då får du bort hela vredet.Intet skrev:
Jag fick ur gamla låset och fick fart på det, men vredet var söndervridet, så jag köpte ett nytt.
Tror inte det går utan lås.
Nya tomgångsmotorn fungerade inte så bra dessvärre. Nåja skroten har väll fler 👍
Ja, en bra trumbroms håller flera gånger längre, skivor bak på en vardagsbil i Sverige med vårt vägsalt är nästa hål i huvudet.putte22 skrev:
Trumbromsen utsätts inte allt i samma utsträckning om den är bra utförd, oftast är det bara dammigt i trumman när man tar bort den, sällan nått rostar fast där.
Jag bytte nyligen på en Renault Clio -07 för första gången, bilen hade gått 23" mil.
Backarna var inte helt slut, men cylindrarna hade börjat läcka bromsvätska.
Bytte även trummorna (Kunden hade köpt allt) med det hade inte behövts.
Skivor bak, 5-10" mil beroende på hur bilen körs.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg
Sen ska man ha med sig att ID4an är en bakhjulsdriven elbil, så den har rätt kraftig bromsverkan utan bromsar på grund regenereringen.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 121 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg