3 558 läst · 64 svar
4k läst
64 svar
50 w ledstrålkastare
Ingen leker besserwisser. Men tråden kunde vara hälften så lång om du gjort som ombads.F fubbik1 skrev:Du har missat info jag hittade felet det var ju så enkelt att vrdet stod på noll men sonen mätte upp spänning i plint och jag antog då att de var 220 v när det slog på funka allt sen dök frågan upp varför de fortsatte lysa svagt när timern var av och de fick jag svar på den bryter bara 1 pol så vi mätte induktiv spänning. Försvann när vi snurra timern så den bryter fas. Så just nu är allt som det ska .. jag tackar alla för hjälpen aärskilt ni som kunde ge råd o tips och inte vara besservisser med ironiska kommentarer.
Du däremot framstår som en besserwisser.
Framgick inte att det var timern som stod på av, inte heller att de nu lyser. Bara att du kom fram till att det var "130"V.F fubbik1 skrev:Du har missat info jag hittade felet det var ju så enkelt att vrdet stod på noll men sonen mätte upp spänning i plint och jag antog då att de var 220 v när det slog på funka allt sen dök frågan upp varför de fortsatte lysa svagt när timern var av och de fick jag svar på den bryter bara 1 pol så vi mätte induktiv spänning. Försvann när vi snurra timern så den bryter fas. Så just nu är allt som det ska .. jag tackar alla för hjälpen aärskilt ni som kunde ge råd o tips och inte vara besservisser med ironiska kommentarer.
Kan även tillägga att kopplingen ni ser är inte hemmabyggd den är faktiskt installerad av en elektriker på Bravida när huset byggdes , har till o med ett besiktningsprotokoll på elen , där denna är med, därmed inte sagt att den behöver vara rätt utförd , finns väl både bra och mindre bra installatörer
Den där boxen med vanlig vägguttagstimer är det ingen elektriker med självaktning skulle bygga, inte ens om kunden proppsar på det.F fubbik1 skrev:Kan även tillägga att kopplingen ni ser är inte hemmabyggd den är faktiskt installerad av en elektriker på Bravida när huset byggdes , har till o med ett besiktningsprotokoll på elen , där denna är med, därmed inte sagt att den behöver vara rätt utförd , finns väl både bra och mindre bra installatörer
En elektriker skulle bygga med tidur likt följande,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.elbutik.se/product.html/theben-mekaniskr-kopplingsur-syn161
https://www.kjell.com/se/produkter/...rgs-digitalt-kopplingsur-for-din-skena-p67030
Samt skippat uttaget och stickkontakten.
Samt satt de i en liten normcentral med en lämplig "hand-0-auto"-brytare.
Återigen, den där lådan skriker hempul lång väg.