Äntligen! Bara resten kvar då!
 
  • Hand över bygghandlingar från Nacka Kommun på en datorskärm. Texten visar slutbesked från miljö- och stadsbyggnadsnämnden för ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
richardtenggren och 18 till
  • Laddar…
Matat på med trall.
Nu ska det byggas en trappa och all jord och skit ska bort.
 
  • Pågående trädäck bygge med plankor placerade över pelare. Omkring finns jordhögar och verktyg. Vid sidan av huset syns en grill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fredde_bygg och 12 till
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Fick plattorna på plats igår. Liten yta men tog väldigt lång tid, riktigt knepigt att lägga så stora plattor när underarbetet inte var hundra och med 1 mm fog. Inte helt nöjd men men, nästa flytspackling och plattsättning blir nog bättre 🙃

[bild]
Är det inte ofta så? Man blir sällan helt nöjd. :)
 
Nyrenoverat kök med grå skåp och vit herringbone-kakel. Spis med en kastrull som kokar vatten på köksön.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjorde behandling nr 2 av bänkskivorna lagom innan leveransen av hällen gjordes. Premiär kokning på gång.
 
  • Gilla
Fredde_bygg och 14 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
[bild]
Gjorde behandling nr 2 av bänkskivorna lagom innan leveransen av hällen gjordes. Premiär kokning på gång.
Vad är det för material?
 
Putsat murstock och runt vedspis. Det blir en rätt rustik finish, eftersom det är vad mina färdigheter räcker till.
 
  • Putsad murstock runt en vedspis med rustik finish i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Totte_S och 6 till
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Vad är det för material?
Madre Perola kvartsit från Agelito.
 
Skyfflat två kbm singel. Målningen var gjord för nån månad sedan. Nu mår man gott i kroppen...
 
  • Nylagd singel längs en nymålad husgrund, med texten "efter" på bilden. Husväggen är beige mur and markering mellan huset och gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyrenoverad och målad vägg på ett hus med stenläggning längs gräsmattan före påfyllning av singel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Immobil och 11 till
  • Laddar…
Inget praktiskt arbete idag eftersom det varnats för skyfall upp till 60mm… det blev kanske 10…😳. Men har mängdat och beställt nytt kakel över köksbänken och fått bestämt färg till väggarna. Också fått klart med sotare och kommun om att dra ut imkanal på yttervägg istället för befintligt kolfilter.

Fick även positivt besked av Trafikverket att de står för notan för byte av fönster, sinkar tidsplanen men sparar många slantar.
 
  • Gilla
Kjell_G och 2 till
  • Laddar…
Har inte riktigt haft tid att ta hand om tomten så vart väldigt vildvuxet. Så tog grävaren och drog av all ogräs. Kom på i samma veva att jag skulle ju gjuta en liten platta på ett ställe där kvällssolen sipprar in på vår/höst och det blir väldigt göttigt. Så började med det istället. 🙄Drog av 200 under färdigt platta. Packade ytan lite. Ut med markduk. På med den makadamen jag hade hemma och beställde mer samt betong. Så till helgen blir det gjutning får jag hoppas. Så som jag längtat efter betong!

Min fru var inte lika entusiastisk….
 
  • Uppgrävd yta förbered för att gjuta en betongplatta med synliga traktorspår. Bakgrunden visar ett staket, träd och ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förberedd yta för gjutning av betongplatta med markduk utlagd över grus, omgiven av trä- och stenramar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Markförberedelse för gjutning av betongplatta, med markduk och makadam vid en trävägg. En räfsa ligger på ytan och omgivande trädgård ses i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Ibland måste man bara passa på när ett erbjudande dyker upp.
Nu är sista biten av uppfarten asfalterad.

Nyasfalterad uppfart med omgivande buskar och gräsmatta, intill en vit villa och en mindre väg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skulle dock behöva gräva upp och göra om den äldsta delen som börjat spricka.
Det ligger bara lite natursand under så jag behöver gräva upp och byta ut bärlagret.
Har det funkat i 50år så lär det funka några år till...
 
  • Gilla
john.h och 6 till
  • Laddar…
JanneJanne123
P-plats P-plats skrev:
Ibland måste man bara passa på när ett erbjudande dyker upp.
Nu är sista biten av uppfarten asfalterad.

[bild]

Skulle dock behöva gräva upp och göra om den äldsta delen som börjat spricka.
Det ligger bara lite natursand under så jag behöver gräva upp och byta ut bärlagret.
Har det funkat i 50år så lär det funka några år till...
Kul att du lever upp till ditt användarnamn!
 
  • Haha
  • Gilla
john.h och 10 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Kul att du lever upp till ditt användarnamn!
Undrar om @mexitegel gör det🤔
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
S
Manganbangan Manganbangan skrev:
Undrar om @mexitegel gör det🤔
Han har bekänt sin mexitegelkärlek flera gånger på forumet.
 
  • Älska
mexitegel
  • Laddar…
Oh, ja! Fick dock bestämt tvärnej av hustrun att mura växthuset i mexitegel när det begav sig för några år sen 😂.
 
  • Haha
  • Ledsen
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.