Sushi på ChopChop.
Bra drag i wasabin.
 
  • Gilla
fusion och 3 till
  • Laddar…
Soppa på chorizo med potatis, lök, paprika, chili, vitlök o rivna morötter. Hembakt pain rich
 
  • En tallrik med chorizosoppa med potatis, lök, paprika, chili, vitlök och rivna morötter bredvid en tallrik med hembakt pain riche och en burk lättöl.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
C
Snigla Snigla skrev:
Det ”lokala Ica/coop” har inte alltid så stort utrymme för ”roligt kött”.. utan har mer som du säger.. det grundläggande (det som de flesta köper).
Jo, man kan ju tycka dock att en stor Maxi-butik skulle ha ett lite bredare sortiment. Men som du säger speglar det så klart efterfrågan på bygden... Likadant på systembolaget.

Ja dessa eviga rullar som alltid blir kvar till sist 😀
Testade att rimma och röka till smörgåsmat, men det blev inte någon direkt höjdare.
Någon som har tips?

Annars är det väl (tyvärr) så att även lådorna ofta följer konsumentens preferenser. Ingen bringa eller tunga t.ex. i de lådor vi köper. På senare tid faktiskt inte ens högrev. Det hamnar i färs-fraktionen tyvärr...
 
engs
C cpalm skrev:
Ja dessa eviga rullar som alltid blir kvar till sist 😀
Testade att rimma och röka till smörgåsmat, men det blev inte någon direkt höjdare.
Någon som har tips?
Jag älskar saltrulle, men det kanske är lika delar nostalgi som smak. Det var en självklarhet och en av favoriterna på julbordet som barn, i synnerhet som pålägg på tunnbrödet.

https://svensktkott.se/recept/saltrulle-grundrecept/

Typ detta fast en variant. Jag kokar inte i samma lag den ligger och drar i, utan gör ny.
Har även lagerblad och kryddpeppar i när den kokar, men efter man skummat av äggviteämnena av praktiska skäl.
 
  • Gilla
fusion och 1 till
  • Laddar…
Gårdagens lyx:

En tallrik med olika asiatiska maträtter, inklusive ris, nudlar, kyckling, grönsaker och friterade rätter. Servett och bestick från Linnea & Basilika bredvid tallriken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fusion och 5 till
  • Laddar…
Lunch igår, buffé
Skönt och kunna kasta in lite sushi bitar också
Tallrikar med buffémat inklusive sushi, vårrullar, friterad mat och en jordgubbsdryck på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen vart det kladdkaka
Kladdkakesmet hälls i en smord springform, förberedelse inför bakning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fusion och 5 till
  • Laddar…
galento
Idag får det bli lunch på nåt matställe , vi brukar försöka äta ute minst en gång i veckan. Vi får titta på olika ställens menyer vad vi är sugna på idag 😁

Jag är urusel på matlagning så det är gött för frugan att slippa detta nån gång 👍
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Imorgon är det ett år sedan potatispremiären förra gången så var tvungen att gå och rota runt lite och se om vi hade några klumpar där nere och jodå, nog fanns det. Kunde inte hålla mig så slet upp några ur random-kragen. Så jäkla gott.

Skål med kokt potatis med smör och persilja på ett träbord med ett halvfärdigt pussel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 9 till
  • Laddar…
Grillade kycklingvingar med Basmati ris, en god öl och frugans goda sallad.
Blev röd peppar som tilltugg. Mina 21 chiliplantor har fullt med frukt, men är nog mogna först mot slutet av månaden😭
Grillade kycklingvingar med Basmati ris, en röd peppar, grön sallad och ett glas öl står på ett bord utomhus. En ölflaska syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Chiliplanta med omogna frukter och lila blommor i solen, stöttad av en racerbinda, med en grönskande bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gul chilipeppar som växer på planta i trädgårdsodling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Storsockret
Blev potatis till middag också givetvis, men lite lax och gurka till.

Tallrik med potatis, lax och gurka i skivor, serverad med kryddor på en träbordsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Maria T
K Kjell_G skrev:
Soppa på chorizo med potatis, lök, paprika, chili, vitlök o rivna morötter. Hembakt pain rich
Ser mycket gott ut, vill gärna ta brödet och sleva upp lite... soppa? eller gryta? Var går gränsen. Jag bryr mig inte, liksom bara funderar, om det ska vara mera sås/rett om gryta.
 
Maria T
engs engs skrev:
Jag älskar saltrulle, men det kanske är lika delar nostalgi som smak. Det var en självklarhet och en av favoriterna på julbordet som barn, i synnerhet som pålägg på tunnbrödet.

[länk]

Typ detta fast en variant. Jag kokar inte i samma lag den ligger och drar i, utan gör ny.
Har även lagerblad och kryddpeppar i när den kokar, men efter man skummat av äggviteämnena av praktiska skäl.
Men det där åt vi också till Jul, men minns inte något speciellt namn på det, skumt. Gott hursomhelst! Roligt att få ett oväntat matminne, tråkigt att ingen äldre finns i livet som skulle svarat på vad det hette.
 
Maria T Maria T skrev:
Ser mycket gott ut, vill gärna ta brödet och sleva upp lite... soppa? eller gryta? Var går gränsen. Jag bryr mig inte, liksom bara funderar, om det ska vara mera sås/rett om gryta.
Så kan det vara, en variant är att man mixar lök, paprika o morot slätt, kanske tar med lite svamp i mixern. Då blir det som en redning. Har gjort det med kyckling några gånger och det blir lite matigare.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Fick bli soppa nu ikväll.
En tallrik med köttsoppa med rotfrukter och en klick gräddfil på toppen, serverad på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 8 till
  • Laddar…
Dagens middag:

Tallrik med isterband, dillstuvad potatis och inlagda rödbetsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Isterband & dillstuvad potatis 😍 serverades med lite inlagda rödbetsskivor.. 👌
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.